Mercedes GLC Forum banner
21 - 40 of 90 Posts
Ik heb een 2018 250d GLC met een vergelijkbaar probleem met het leeglopen van de batterij. Als de auto twee dagen niet wordt gebruikt, krijg ik een bericht in de app en in de auto dat de lading van de 12V-batterij kritiek is. Niemand - inclusief de hoofddealer - lijkt te weten wat dit veroorzaakt. Heeft iemand een vergelijkbaar probleem opgelost?

Heb mijn bestelde 2023 GLC ongeveer zes weken geleden opgehaald. 3000 mijl mee gereden zonder problemen. Daarna stond hij ongeveer drie weken in mijn garage (ik was niet in de stad). Een paar dagen geleden ontving ik een automatisch gegenereerde e-mail van Mercedes Me Connect waarin stond dat mijn batterijstatus “kritiek” was en dat ik de auto 30 tot 60 minuten moest rijden of een batterijlader moest aansluiten. Dus ik reed ermee. Alles oké. Toen ik dit onderzocht, ontdekte ik dat de auto zijn 12 V-batterij gebruikt, alleen al door stil te staan, of het nu op het terrein van de dealer is of in uw garage. Misschien is hij verbonden met online diensten, een alarmsysteem, een 360 graden-functie of wat dan ook. Een lege batterij kan allerlei problemen veroorzaken. Als u weet dat de auto voor “langere periodes van niet-gebruik” (Mercedes-handleiding) stilstaat, moet u de “stand-bymodus” inschakelen, die u kunt vinden in het multimediasysteem onder instellingen>voertuig>openen/sluiten. Dit wordt besproken op pagina 190 in de handleiding van de 2023 GLC. Het vertelt u ook voor hoeveel weken het goed is als u dit inschakelt. Doe dit alleen als u om mee te beginnen een volle/normale lading heeft. Ik hoop dat dit helpt.

Ik hou niet van het geluid van "langdurig"... Toen ik er 300 mijl mee had gereden, startte de auto niet, maar na een uur wel. Ik heb mijn auto vandaag naar het MB service center gebracht en ze zullen hem 5 dagen lang monitoren. Ze vermoeden dat er iets is dat de batterij leegtrekt, ze moeten de boosdoener opsporen.
Als hij de 48 volt batterij heeft, dan worden ze beĂŻnvloed door de hulpkoelvloeistofpomp die lang nadat de motor is gestopt, blijft draaien. Mercedes weet ervan en er is een softwarefix op komst. De tijdelijke oplossing is om de auto normaal te vergrendelen, 20 minuten te laten staan en dan te ontgrendelen en opnieuw te vergrendelen zonder deuren te openen, etc. Dit onderbreekt blijkbaar de pompsequentie.

We hadden hetzelfde probleem. We weten nu dat de auto constant zoekt naar de sleutelhanger en dat de batterij daardoor leegloopt. Dus thuis in de garage vergrendelen we de auto niet. En de batterij zou leeg raken. De dealer vertelde ons om hem op slot te doen als we niet in de auto zitten. Lijkt nu beter te zijn. 🤷

Al 4 dagen geen problemen. Geen berichten, niets dat er zelfs maar op wijst dat ik een zwakke of stervende batterij heb. Mijn batterij was nooit leeg. Om duidelijk te zijn, geen van beide batterijen was leeg. Ik heb een software-update van 16 modules uitgevoerd.
Het lijkt erop dat er GLC-updates zijn om deze problemen met de controlermodule op te lossen. Dat is alle info die ik kon krijgen.
We zullen dus zien of dat het probleem heeft opgelost. Soms vergrendel ik de auto in de garage, maar meestal niet. Ik wil me absoluut geen zorgen maken over een niet-vergrendelde auto die mijn batterij leegtrekt, dat zou voor mij een groot defect zijn aan de auto van de fabrikant.
Als dat het probleem met uw auto is, zou ik dat zeker door de dealer laten repareren. Ik zou geen genoegen nemen met een nee. Gewoon mijn twee centen. Bedankt voor de feedback.

Ofwel heeft MB hun software bijgewerkt, of misschien leert de auto je kennen :)
Maar net zo, ik vergrendel hem meestal niet in de garage, tenzij ik langs de handgreep wrijf met de fob in mijn zak. Er waren tijden dat er "gedeeltelijk opgeladen" stond, maar ik negeer het.

Ofwel heeft MB hun software bijgewerkt of misschien leert de auto je kennen :)
Maar net als jij, vergrendel ik hem meestal niet in de garage, tenzij ik met de fob in mijn zak langs de handgreep wrijf. Er waren momenten dat er "gedeeltelijk opgeladen" stond, maar ik negeer het.
Een week na de aanschaf van mijn nieuwe auto kreeg ik een 12 volt week batterijbericht. Ik negeerde het en reed gewoon met de auto zoals in het bericht stond. Alles was ongeveer een week in orde, toen kwam ik stil te staan. Gestrand. En dat is het moment waarop ik meerdere waarschuwingsberichten ontving. . Bracht het naar de dealer. Ze hebben een ontstekingsmodule-update uitgevoerd, 2 weken later gebeurde het opnieuw en de auto had op dat moment 600 mijl op de teller staan. Ik begon me een beetje ongemakkelijk te voelen over de betrouwbaarheid en het stranden met familie en vrienden. Dat heb ik duidelijk gemaakt aan de fabrikant via een telefoontje en ook aan de dealer. De dealers moeten volgen wat de fabrikant suggereert als onderdeel van hun probleemoplossingsproces. Maar hopelijk zul je dat probleem niet hebben en gewoon een goede afstand met je auto rijden. Zal alles opladen. De 12 volt batterij zit achterin naast de reserveband en de lithium batterij zit onder het interieurfilter. Dat is een 48 volt lithium cel en die zal je frituren! Succes

In mijn vorige bericht heb ik de software van de ontstekingsmodule laten updaten. Dat is wat de fabrikant de dealer vertelde. De dealer moet volgen wat de fabrikant zegt. 14 dagen later had ik dezelfde fouten met meerdere waarschuwingen en liet de auto me in de steek. Gelukkig was ik op kerstdag thuis. Terug naar de dealer, nog een telefoontje naar de fabrikant om al deze problemen te documenteren. Drie dagen later werden er 16 software-updates voor de module uitgevoerd. Tot op heden, 13 januari 2024, werkt hij feilloos. Maar hij liep altijd erg goed. Het is het starten; dat was het belangrijkste probleem, met die gedachte in mijn hoofd. Gaat hij deze keer wel starten!
Als je het niet erg vindt om de fabricagedatum te delen. Het staat op de deurpost aan de bestuurderskant. De mijne is van 9/23.
Ik heb in een van mijn zeer diepgaande duiken in dit probleem gelezen dat er een batch van latere .23's was die softwareproblemen van de fabrikant hadden. Ik hoop dat dit helpt.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 3 maanden oude GLC 300 uit 2023. Het motorlampje ging branden en de app startte niet. Ik moet naar buiten in de koude temperatuur van -30°C om het voertuig te starten. Ik bracht hem naar MB en ze vertelden me dat de batterij leegloopt door het koude weer en dat alle elektronica de batterij gebruikt, en ik moet minstens 50.000 per dag rijden om de batterij op meer dan 70% te houden, volgens hun instructie. Na een paar dagen ging het motorlampje weer branden, een beetje gefrustreerd omdat ze geen afstandsstarter hebben. Ik hoop dat ze daar snel een oplossing voor zullen hebben.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn gloednieuwe 2023 GLC 300, de batterij is bijna leeg en het motorlampje brandt. Ik ben naar de dealer gegaan en ze adviseerden dat de batterij bijna leeg is en ze hebben hem opgeladen en zeiden dat je bij koud weer moet rijden om de batterij op meer dan 70% te houden. Ik heb minstens 50 km gereden en het motorlampje brandt nog steeds. Ik raakte een beetje gefrustreerd omdat ik in het weer van Alberta naar buiten moet gaan en mijn voertuig moet starten, want als het motorlampje brandt, start het voertuig niet met de app. MB heeft hier geen oplossing voor.

HĂ© jongens, zoals ik in mijn vorige bericht #22 al zei, als je de auto langer dan een paar dagen gaat parkeren, zet hem dan in de "stand-by"-modus. Ik heb gemerkt dat dit deze elektrische problemen voorkomt.

Hey mensen, zoals ik in mijn vorige bericht #22 zei, als je de auto langer dan een paar dagen geparkeerd wilt laten staan, laat hem dan in de "stand-by"-modus staan. Ik heb gemerkt dat dit deze elektrische problemen voorkomt.
Omdat ik sinds de jaren 90 verschillende klassen van Mercedes Benz heb bezeten, is elektriciteit altijd een probleem geweest. Ik weet niet hoe goed Mercedes in het algemeen zou verkopen, als alle elektrische componenten en bedrading met Japanse onderdelen zouden zijn voltooid.

X mijl per dag rijden is een lapmiddel. Mercedes kan het probleem niet oplossen. Tot er een collectieve rechtszaak komt, zullen de boekhouders treuzelen. Een batterij moet in staat zijn om enkele maanden zonder problemen te staan. Laat hem een week of zo op een vliegveld staan en hoop. Ik heb een lithiumlader in de auto. Mijn gast na nummer 2 vandaag, koop nummer 3, ik zal het via de wet van de citroen behandelen. Ik heb al een zaak geopend. Ik adviseer het ook iedereen.

Hallo iedereen. Zelfde probleem met de 2023 GLC van mijn vrouw. In december, een paar maanden nadat we hem kochten, begon de motorventilator te draaien als de auto uit stond, gooide storingslampjes, controleer motor, etc. Bracht hem naar de dealer en ze hielden hem ongeveer twee weken. Ze deden wat updates en de dingen waren goed tot gisteren en nu hebben we het 12V-batterijprobleem. Vandaag terug naar de dealer. Worden de problemen van mensen opgelost of worden ze gewoon moe van klagen? Over klagen gesproken, ik heb de NHTSA-webpagina bekeken en ik dacht dat er meer klachten geregistreerd zouden zijn? Ik zou u willen aanmoedigen om daar klachten te registreren. Dit kan MB onder druk zetten om deze problemen aan te pakken.

Bekijk de andere thread “2023 GLC 12V batterij leeg” voor meer informatie over dit probleem. Vorige week heeft mijn dealer alle deurmodules opnieuw geprogrammeerd en tot nu toe lijkt het erop dat dit probleem is opgelost. Ik heb een voltmeter aangesloten op de 12 volt aansluiting in de voetenruimte van de passagier en de metingen zien er normaler uit dan voorheen. Ook als ik hem in de stand-bymodus zet, staat er dat de batterij 8 tot 10 weken meegaat (in stand-by).

21 - 40 of 90 Posts