Mijn auto is gloednieuw, 2023 GLC 300 AWD, pas een maand oud en mijn app toont een lage 12V-batterij. Waarom is dat? Ik ben dol op mijn auto, maar ik ben teleurgesteld dat mijn nieuwe auto batterijproblemen heeft...
Als hij de 48 volt batterij heeft, dan worden ze beĂŻnvloed door de hulpkoelvloeistofpomp die lang nadat de motor is gestopt, blijft draaien. Mercedes weet ervan en er is een softwarefix op komst. De tijdelijke oplossing is om de auto normaal te vergrendelen, 20 minuten te laten staan en dan te ontgrendelen en opnieuw te vergrendelen zonder deuren te openen, etc. Dit onderbreekt blijkbaar de pompsequentie.Ik hou niet van het geluid van "langdurig"... Toen ik er 300 mijl mee had gereden, startte de auto niet, maar na een uur wel. Ik heb mijn auto vandaag naar het MB service center gebracht en ze zullen hem 5 dagen lang monitoren. Ze vermoeden dat er iets is dat de batterij leegtrekt, ze moeten de boosdoener opsporen.
Een week na de aanschaf van mijn nieuwe auto kreeg ik een 12 volt week batterijbericht. Ik negeerde het en reed gewoon met de auto zoals in het bericht stond. Alles was ongeveer een week in orde, toen kwam ik stil te staan. Gestrand. En dat is het moment waarop ik meerdere waarschuwingsberichten ontving. . Bracht het naar de dealer. Ze hebben een ontstekingsmodule-update uitgevoerd, 2 weken later gebeurde het opnieuw en de auto had op dat moment 600 mijl op de teller staan. Ik begon me een beetje ongemakkelijk te voelen over de betrouwbaarheid en het stranden met familie en vrienden. Dat heb ik duidelijk gemaakt aan de fabrikant via een telefoontje en ook aan de dealer. De dealers moeten volgen wat de fabrikant suggereert als onderdeel van hun probleemoplossingsproces. Maar hopelijk zul je dat probleem niet hebben en gewoon een goede afstand met je auto rijden. Zal alles opladen. De 12 volt batterij zit achterin naast de reserveband en de lithium batterij zit onder het interieurfilter. Dat is een 48 volt lithium cel en die zal je frituren! SuccesOfwel heeft MB hun software bijgewerkt of misschien leert de auto je kennen
Maar net als jij, vergrendel ik hem meestal niet in de garage, tenzij ik met de fob in mijn zak langs de handgreep wrijf. Er waren momenten dat er "gedeeltelijk opgeladen" stond, maar ik negeer het.
Omdat ik sinds de jaren 90 verschillende klassen van Mercedes Benz heb bezeten, is elektriciteit altijd een probleem geweest. Ik weet niet hoe goed Mercedes in het algemeen zou verkopen, als alle elektrische componenten en bedrading met Japanse onderdelen zouden zijn voltooid.Hey mensen, zoals ik in mijn vorige bericht #22 zei, als je de auto langer dan een paar dagen geparkeerd wilt laten staan, laat hem dan in de "stand-by"-modus staan. Ik heb gemerkt dat dit deze elektrische problemen voorkomt.