Mercedes GLC Forum banner
61 - 80 of 90 Posts
De mijne is geen hybride. Er is een class action rechtszaak uit Georgia hierover. Ik heb vandaag met de advocaten gesproken. U zou uw informatie aan hen moeten verstrekken, zodat u, zodra deze zaak is geregeld, gecontacteerd wordt met de details om te bepalen of u in aanmerking komt voor een schikking. <link hieronder>

Ik had geen idee hoe wijdverspreid dit was en heb dit probleem 6 maanden na aankoop in 2021 al gehad... Tot nu toe is de batterij 3 keer vervangen en ik heb een afspraak om mijn auto maandag af te leveren, waar ik weet dat ze hem weer zullen vervangen. Maar hij gaat maar 6-8 maanden mee voordat hij ook begint te falen. Ik zal ook een klacht indienen bij de procureur-generaal van de staat en iedereen met dit probleem zou hetzelfde moeten doen. MB is niet meer hetzelfde merk als vroeger, aangezien de kwaliteit en service de afgelopen 10-15 jaar aanzienlijk zijn gedaald, ondanks de vooruitgang in technologie en de geweldig uitziende producten. Ze moeten ter verantwoording worden geroepen, anders zullen WIJ ALLEMAAL elke 6-12 maanden na het verlopen van onze garanties voor nieuwe batterijen moeten betalen.

Ik heb ook een ander onopgelost probleem waarvan MB beweert dat het normaal is. De zonwering achterin sluit niet volledig. Er is een opening van 1/4 inch waardoor zonlicht naar binnen komt. De dealer heeft naar vergelijkbare modellen van hetzelfde jaar op hun gebruikte terrein gekeken en geconstateerd dat het hetzelfde is en het als normaal beschouwd. Ik heb een claim ingediend bij MB corporate, maar er is niets gedaan om te bevestigen dat het zo is ontworpen of niet. Mijn probleem ermee is dat ik een Caddy SRX had waarbij de schuifdakmotor het begaf, waardoor hij wijd open stond en het toen begon te regenen. Mijn zorg is dat de motor defect is en uiteindelijk kan uitvallen. Maar toch, na vele maanden, niets van MB. Alle nieuwe technologie, nieuwe carrosseriestijlen, enz., zijn geweldig, maar aan het einde van de dag is die oude uitspraak nog steeds waar... "Ze maken geen auto's meer zoals vroeger".

Het probleem met alle MB-modellen uit 2021 is dat ze tijdens COVID zijn gebouwd. De mijne is in 2020 gebouwd. Dit zou het probleem met de zonwering kunnen verklaren, maar het oplaadprobleem duurt al veel langer, zo heb ik hier ontdekt. Verder ben ik grotendeels tevreden met de auto... met een paar opmerkelijke uitzonderingen.
  1. Gedwongen worden om een jaarabonnement te betalen om uw voertuig op afstand te kunnen starten. (elke andere auto die ik de afgelopen 15-20 jaar heb gehad, inclusief Lincoln, Lexus, Ford, Mercury en Honda, had dit op de sleutelhanger)
  2. Kan niet op afstand starten als de tank minder dan 1/4 vol is
Ik weet niet zeker of ik een andere MB zal kopen nadat de garantie is verlopen, omdat ik deze auto niet zal houden als dat gebeurt, vooral als ze het oplaadprobleem niet volledig en aantoonbaar hebben opgelost. Het is moeilijk om te beslissen wat je nog moet kopen, want ze gaan allemaal richting het abonnementsmodel en het lijkt erop dat iedereen kwaliteitsproblemen heeft met massale terugroepacties over alle merken heen. Ik ben Caddy ontvlucht vanwege de reparatiekosten. $750 om een ruitenwissermotor te vervangen. De motor kostte $120. De serviceadviseur leek niet echt de factuur aan me te willen laten zien en toen ze dat wel deed, was ze niet verrast door mijn reactie en zei snel: laat me een paar coupons zoeken. Ze hebben ook geen terugroepactie uitgevoerd voor defecte koplampen. Een class action rechtszaak resulteerde in een vergoeding voor vervanging. Ze hebben een gespreide uitrol per staat gedaan en raad eens, de periode die mijn staat kreeg, was tijdens de zomer van 2020 van COVID. Ik kwam ongeveer een maand nadat die periode was afgelopen bij de dealer en ze weigerden het te honoreren.

De kosten om de koplampen te vervangen. $1300 per kant. :oops:

Het was niet zo dat ik het niet kon betalen, ik ben gewoon niet iemand die toestaat dat mensen me van mijn zuurverdiende geld scheiden, alleen maar omdat ze het kunnen. In minder dan een maand reed ik in een Mercedes :ROFLMAO:, ik heb er een beetje spijt van en vraag me nu af wat ik hierna moet kopen als MB dit probleem niet voor 2026 oplost wanneer mijn garantie afloopt :confused:.

Jones et al. v. Mercedes-Benz USA, LLC et al.
Ingediend: 1 juli 2022 ◆§ 1:22-cv-02628

Mijn 2023 GLC300 (milde hybride) had twee keer het probleem met de startaccu. Ik rijd er niet veel mee. Ik heb hem 18 maanden geleden in ontvangst genomen en ben net over de 2.600 mijl gegaan. Toen het de vorige keer gebeurde, ongeveer 4 maanden geleden, suggereerde de dealer dat het kwam door gebrek aan gebruik. Ze zeiden dat de auto regelmatig gereden moet worden om de lading te behouden. In de IT-wereld noemen we dit "de gebruiker de schuld geven". Ik vermeldde dat ik het probleem nog nooit met een vorige auto had gehad, inclusief de 2022 GLC300. Ze zeiden dat de geavanceerde elektronica in 2023 de dingen veranderde. Dus ik ging een uur met de auto rijden en dat leek het probleem op te lossen.

Toen kreeg ik 3 weken geleden de melding "kritiek laag". Dus ik reed ongeveer een uur met de auto en de melding verdween. 2 dagen later kwam de melding terug. Ik belde de dealer en kreeg dezelfde afleidingsmanoeuvre als voorheen. Deze keer voegden ze eraan toe dat als de accu voldoende leeg was geraakt, een van de cellen beschadigd kon zijn en de accu mogelijk vervangen moest worden. Ik bracht de auto naar de dealer. Terwijl er naar werd gekeken, kwam de adviseur naar buiten en speelde het "de gebruiker de schuld geven"-script af. Hij vroeg ook naar een codelezer die ik had geïnstalleerd om het accup probleem te diagnosticeren. Hij probeerde de accu leegloop daarop te wijten en zei dat ze constant verschillende systemen uitlezen, waardoor de accu leegloopt. Ik legde uit dat ik de lezer had geïnstalleerd om het accup probleem te achterhalen. Nadat hij zijn argumenten had afgeweerd, ging hij weg. Een uur later kwam hij terug. Deze keer was er een ander verhaal. Volgens de adviseur voert de auto bij het uitschakelen een controle uit op alle verschillende systemen en schakelt dan uit. In mijn geval lijkt deze controle in een lus te zijn blijven hangen. Iets veroorzaakte dat de controle continu bleef draaien. Dit was wat de accu leegtrok, niet het gebrek aan rijden. Hij zei dat ze een update hadden uitgevoerd en hadden geverifieerd dat de controllus één keer liep en daarna volledig werd afgesloten.

Dat is 2 weken geleden en de melding is sindsdien niet meer verschenen. De scholen zijn nog steeds uit…
Kyle

Een tijdelijke pleister, altijd de auto in je garage afsluiten, de sleutels pakken en in huis leggen. Als je dat doet, wordt de computersoftware weer afgesloten. Het is een pleister, maar het voorkomt dat de batterij leeg raakt. Ik had hetzelfde probleem met mijn auto en ben er uiteindelijk vanaf gekomen, dat leek tenminste een week te helpen, alles wat langer duurt is denk ik

Ik heb vandaag mijn 2021 GLC-300 AMG Line opgehaald bij de dealer, betaalde voor de 40K Mile service, 3e jaar van eigendom bij slechts 28K Miles $1334 :rolleyes: (moet ik echt een Benz rijden?). Ze hebben ook de batterij onder garantie WEER vervangen zonder enige indicatie van wat ervoor zorgt dat de batterij blijft uitvallen. De serviceadviseur wist het beter om me dezelfde BS te voeren over dat ik de auto niet genoeg reed, terwijl ik dagelijks naar mijn werk rijd (ik heb gewoon een korte rit), maar ik heb hun eerdere opmerkingen schriftelijk op het serviceformulier van de vorige keer dat ze de batterij hebben vervangen, met iets als "als de klant de auto niet minstens 10.000 mijl per jaar rijdt, zal de batterij beginnen uit te vallen en dit zal de garantie ongeldig maken." Ik heb er schriftelijk om gevraagd van MB, maar heb het nooit gekregen. Omdat ze wisten dat dat BS was waar ik ze uiteindelijk op zou aanspreken.

Ik heb nog een jaar fabrieksgarantie en ik vermoed dat ik de batterij binnen de komende 8-10 maanden zal vervangen, aangezien dat de tijd is dat ze meegaan, waarna het tijd zal zijn om afscheid te nemen van het merk MB, wat jammer is omdat ik de stijl van het voertuig, de rit en de ergonomie met een paar eigenaardigheden hier en daar echt leuk vind. Ik vind hem leuker dan de 2025 met het tablet-grootte infotainmentsysteem (ik geef er niet om, ergo is niet opgewassen tegen eerdere modellen omdat het langer duurt om te vinden wat je zoekt tijdens het rijden). Het kostte me meer dan een maand om te beslissen wat ik na mijn Caddy moest kopen en nu lijkt het erop dat ik weer voor dat dilemma sta, maar MB zal zeker niet in de nieuwe auto-opstelling zitten. De 2025 ziet er van binnen mooi uit, maar heeft een paar eigenaardigheden die me er zelfs van zouden weerhouden om hem te kopen als het batterijprobleem was opgelost.

Het punt is, als je de kritieke batterij-waarschuwing krijgt, je je auto consequent rijdt en je batterij minder dan 2 jaar oud is, dan faalt de MB-batterij en moet deze worden vervangen. Punt.
Waarom hij faalt, is de $1B-vraag die zelfs MB op dit moment niet lijkt op te kunnen lossen. Ik heb mijn 4e batterij sinds 2021 toen deze melding voor het eerst verscheen en ik zie er geen einde aan.

*Heeft iemand zijn batterij vervangen door een niet-MB-batterij en toch dit kritieke batterijprobleem ondervonden? Zo ja, dan zou dit duidelijk wijzen op een defect in het laadsysteem, hoewel MB het zou ontkennen omdat het een niet-MB-batterij is. *

Ik volg een in de VS gevestigde rechtszaak en moedig iedereen aan die problemen heeft met het opladen van de batterij om hetzelfde te doen. De informatie staat in mijn eerdere bericht hierboven.

Uw kilometerstand kan variëren

Mijn auto is gloednieuw, 2023 GLC 300 AWD, pas een maand oud en mijn app toont 12V batterij leeg. Waarom is dat? Ik ben dol op mijn auto, maar ik ben teleurgesteld dat mijn nieuwe auto batterijproblemen heeft..
Lees mijn berichten over dit probleem. Het is een bekend probleem waar MB al geruime tijd omheen danst. Er is ook een in de VS gevestigde class action rechtszaak (GA) met betrekking tot kritiek lage batterijproblemen die eindigen met de batterij die snel leeg raakt. Het is niet alleen jij.

2021 GLC-300 AMG Line 4matic met 28K mijl, MB heeft mijn batterij net voor de 4e keer vervangen. Zelfde probleem. Als die melding steeds terugkomt, heeft je batterij een slechte, stervende cel.

Je hebt gelijk Kyle, het batterijprobleem komt niet door gebrek aan rijden. We hebben de waarschuwing een dag na een reis van 8 uur ontvangen!

Laten we hopen dat je eindelijk een oplossing hebt gevonden.
Ik zit in week 3 na de "update". Nog steeds geen batterijwaarschuwingen. Ik duim nog steeds 🤣

Een tijdelijke pleister vergrendelt altijd de auto in je garage, neem de sleutels en leg ze in huis. Als je dat doet, wordt de software van de computer weer uitgeschakeld. Het is een pleister, maar ik zal voorkomen dat de batterij leeg raakt. Ik had hetzelfde probleem met mijn auto en ben er uiteindelijk vanaf gekomen, dat leek in ieder geval een week te helpen, alles wat langer duurt is denk ik
Mijn auto heeft altijd in de garage gestaan, die zich een verdieping onder mijn appartement bevindt. 🙂

Dit is mijn huidige theorie: houd de sleutels zo ver mogelijk van de auto vandaan en beweeg ze niet (bewegingssensor in de sleutelhanger). Waarom? - omdat deze auto's relatief lang op het terrein van de dealer staan en je de dealer niet ziet die elke week een oplader op al zijn voorraad aansluit. Dit maakt het niet goed, maar totdat MB met een oplossing komt, is dit misschien het proberen waard.

Je hebt 100% gelijk. Het is een softwareprobleem dat Mercedes niet kan oplossen. Mercedes heeft mijn auto teruggekocht om dezelfde reden dat hij al een week bij de dealer staat, nadat hij 6 dagen in de noodloop is gegaan. De auto is 2 weken helemaal dood en er is absoluut ergens een leegloop.

Hier is mijn huidige theorie - houd de sleutels zo ver mogelijk van de auto vandaan en beweeg ze niet (bewegingssensor in de sleutelhanger). Waarom? - omdat deze auto's relatief lang op het terrein van de dealer staan en je de dealer niet ziet die elke week een oplader op al zijn voorraad aansluit. Dit maakt het niet goed, maar totdat MB met een oplossing komt, is dit misschien het proberen waard.
Klinkt goed in theorie, maar in de praktijk is dit geen oplossing. De reden is dat ik mijn sleutelhanger en huissleutels om veiligheidsredenen in een FARADAY-box bewaar. Er komen geen RF-signalen in of uit zodra de doos gesloten en verzegeld is. Getest met een mobiele telefoon, dus ik weet dat het werkt. Ik woon ook in een appartement op de 3e verdieping en parkeer op een flinke afstand van mijn gebouw.

Ik weet niet zeker hoe dit van invloed is op andere voertuigen, maar ik vermoed dat de MercedeMe-app via het infotainmentsysteem de batterij langzaam leegtrekt terwijl de auto geparkeerd staat. Software-updates worden gedownload, zelfs als de auto geparkeerd staat en niet draait.

Dus als ik mijn auto elke avond parkeer en maar 10-15 minuten per dag rijd vanwege een korte rit, verschijnt op de 3e dag de melding 'Batterij bijna leeg'. Dit zou voor mij logischer zijn, vooral omdat de MB-spanningssensor ongelooflijk gevoelig lijkt te zijn zodra de spanning onder de 14 V daalt. Ik vermoed ook dat de stroomafname zo gering is dat deze niet wordt gedetecteerd wanneer het voertuig bij de dealer is wanneer ze hun diagnose uitvoeren. Het is maar een gedachte, want er is iets dat ervoor zorgt dat deze batterijen leeglopen en dat lijkt het enige te zijn dat stroom blijft krijgen wanneer de auto is uitgeschakeld. Ze hebben de afgelopen jaren verschillende technische bulletins gehad met betrekking tot problemen met het opladen van de batterij, dus ik denk dat ze deze waarschijnlijk missen... 🤷

Je hebt 100% gelijk. Het is een softwareprobleem dat Mercedes niet kan oplossen. Mercedes heeft mijn auto teruggekocht om dezelfde reden dat hij al een week bij de dealer staat, nadat hij 6 dagen in de lage stand stond, de auto is 2 weken helemaal dood, er is absoluut ergens een leegloop
Ik denk dat het de MercedesMe-app en het infotainmentsysteem is wanneer het voertuig is uitgeschakeld. Het is nog steeds actief omdat het updates downloadt terwijl de auto geparkeerd staat.

Je hebt 100% gelijk. Het is een softwareprobleem dat Mercedes niet kan oplossen. Mercedes heeft mijn auto teruggekocht om dezelfde reden dat hij al een week bij de dealer staat, nadat hij 6 dagen in de lage stand stond, de auto is 2 weken helemaal dood, er is absoluut een leegloop.
Ik heb gisteren pas een leenauto opgehaald nadat ik de mijne WEER had afgeleverd nadat ik hem vorige week woensdag had opgehaald vanwege dit eindeloze probleem. Ze hebben vorige week de batterij vervangen en de auto werd dagelijks bereden, behalve tijdens de ijsstorm die we zondag aan de oostkust hadden. Ik reed maandag naar mijn kantoor, reed naar huis voor de lunch, kwam terug op kantoor en kreeg de melding en e-mails van een bijna lege batterij :rolleyes:. Met zo'n korte tijd en dagelijks meer dan 30 mijl rijden in minder dan een week, zou dat niet mogen gebeuren, zo niet, dan zou het 's ochtends moeten verschijnen toen ik hem voor het eerst startte als het koud was.

Ik heb hem vanmorgen afgeleverd en nog niets gehoord en het is bijna sluitingstijd, dus ik weet niet wat de status is, behalve het beeld dat huurvrij in mijn hoofd zit van "twee technici en een hoofdmonteur die daar staan te krabben op hun hersens". :LOL:

Een terugkoop zou fijn zijn. Ik heb het probleem 4 maanden nadat hij werd afgeleverd gehad. Ik was net aan het verhuizen en negeerde het grotendeels zolang ik de auto dagelijks meer dan 20 minuten achter elkaar reed, het kwam niet meer terug, totdat ik verhuisde om mijn woon-werkverkeer te verkorten... Dit is de 4e batterij sinds 2021, één voor elk jaar. Hier in VA moet je dezelfde reparatie 3 keer laten uitvoeren in 18 maanden... Na de 3e batterij begon ik na te denken over de citroenwet, maar ik was de 18 maanden gepasseerd.

Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik een COVID-model had gekocht, aangezien hij in 2020 in elkaar werd gezet. :ROFLMAO:
Maar andere mensen hebben datzelfde probleem met verschillende modellen en jaren, dus we kunnen het de schuld niet geven van het virus.

Ik volg een class action rechtszaak tegen MB in de staat GA, hopelijk opent het de deur voor mij om mijn auto terug te kopen voordat mijn garantie volgend jaar verloopt, anders wordt deze auto een "probleem van de tweede eigenaar" nadat ik hem inruil voor een niet-MB-voertuig... en ik kom nooit meer terug 😂

Ik werk nu een maand sinds “De Update” is toegepast. Tot nu toe heb ik geen terugkeer van het batterijprobleem gehad. De auto blijft sporadisch bereden worden.

Ik heb hetzelfde probleem, mijn nieuwe 2025 GLC 300 die net 400 mijl heeft gereden, geeft een melding van een bijna lege batterij. Ik ben bezorgd... wat heb je gedaan, hoe is het opgelost?

Ik krijg dat de laatste tijd elke week, de dealer is een keer mislukt met een oplossing. Het komt volgende week terug.

Ik zal hen vragen naar de systeemcontrole die herhaaldelijk plaatsvindt volgens Kyle's bericht.

Ik heb gisteren pas een leenauto opgehaald nadat ik de mijne WEER had weggebracht nadat ik hem vorige week woensdag had opgehaald vanwege dit eindeloze probleem. Ze hebben vorige week de batterij vervangen en de auto werd dagelijks gereden, behalve tijdens de ijzelstorm die we zondag aan de oostkust hadden. Ik reed maandag naar mijn kantoor, reed naar huis voor de lunch, ging terug naar kantoor en kreeg de melding en e-mails over een lage batterijspanning :rolleyes:. Met zo'n korte tijd en dagelijks meer dan 30 mijl rijden in minder dan een week, zou dat niet moeten gebeuren, zo niet, dan zou het 's ochtends moeten verschijnen toen ik hem voor het eerst startte als het koudgerelateerd was.

Ik heb hem vanmorgen weggebracht en nog niets gehoord en het is bijna sluitingstijd, dus ik weet niet zeker wat de status is, afgezien van het beeld dat huurvrij in mijn hoofd woont van "twee technici en een meestermonteur die daar staan te krabben op hun hersens". :LOL:

Een terugkoop zou fijn zijn. Ik heb het probleem 4 maanden nadat hij werd afgeleverd gehad. Ik was net aan het verhuizen en heb het grotendeels genegeerd, zolang ik de auto dagelijks meer dan 20 minuten achter elkaar reed, kwam het niet meer terug, totdat ik verhuisde om mijn woon-werktraject te verkorten... Dit is de 4e batterij sinds 2021, één voor elk jaar. Hier in VA moet je dezelfde reparatie 3 keer laten uitvoeren in 18 maanden... Na de 3e batterij begon ik te denken aan de citroenwet, maar ik was de 18 maanden gepasseerd.

Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik een COVID-model had gekocht, aangezien het in 2020 in elkaar werd gezet. :ROFLMAO:
Maar andere mensen hebben datzelfde probleem met verschillende modellen en jaren, dus we kunnen het de schuld niet geven van het virus.

Ik volg een class action rechtszaak tegen MB in de staat GA, hopelijk opent het de deur voor mij om een terugkoop te krijgen voordat mijn garantie volgend jaar verloopt, anders wordt deze auto een "probleem van de tweede eigenaar" nadat ik hem inruil voor een niet-MB-voertuig... en ik kom nooit meer terug 😂
Onze SUV werd teruggekocht onder de citroenwet en een groot gevecht. Zou ik ooit met Mercedes te maken hebben, nooit. Kocht een nieuwe X5 M fabriekslevering was enorm blij. Geen vergelijking. Zelfs een betere MPG krijgen, niet dat het ertoe doet. Onze dealer was ongelooflijk om mee te werken als iemand geïnteresseerd is. Ter informatie, ik heb een advocaat die SC en GA doet
Als je hem inruilt, krijg je een grote klap, ze doen niets op de veilingen. Stuur me een PM als je iets nodig hebt

Ik heb net een sms-bericht van de dealer ontvangen met een link om het service ticket te ondertekenen. Ik dacht, ze hebben het gerepareerd of gewoon de batterij voor de 5e keer vervangen :rolleyes: ... Nou, ze hebben de batterij vervangen, maar de boodschap van de servicemonteur luidde de volgende LEUGEN, "SDS en acculader aangesloten, testresultaat was "accu niet OK", accu vervangen... klant vroeg voertuig terug voordat de diagnose was voltooid" De QC-technicus schrijft dan: klant is gevraagd om 14 dagen met de auto te rijden en terug te komen als de waarschuwingsberichten van de accu terugkeren".

PROBLEEM IS

Ik heb ze nooit gevraagd om mijn voertuig terug te brengen. De adviseur belde me gisteren per ongeluk in de veronderstelling dat ik een andere klant was. Toen hij het besefte, zei hij dat ze mijn auto nog steeds observeerden en probeerden een verbruik van de accu te detecteren wanneer de auto uitgeschakeld is, maar dat nog niet hadden ontdekt. Hij zei dat ze mijn auto nog een paar dagen zouden hebben. Ik zei OK... dat was gisterenochtend. Dus vanochtend krijg ik de sms om het service ticket te ondertekenen... WTF???

De dealer schuift het probleem in feite voor zich uit totdat mijn garantie verloopt, zoals ze al doen sinds 2022, toen ik het voor het eerst bij hen bracht voor dit probleem. We zitten nu op batterij #5. Geen van deze batterijen heeft 12 maanden in dit voertuig meegaan. De laatste die ze installeerden, ging 1 week mee.... ja... dat klopt, 1 week.

Ik ga de GM van de dealer bellen. Dit is volkomen onacceptabel. 🤬

Ik heb hetzelfde probleem, mijn nieuwe 2025 GLC 300 die net 400 mijl heeft gereden, geeft een melding van een bijna lege batterij. Ik ben bezorgd... wat heb je gedaan, hoe is het opgelost?
(2021 GLC300 AMG Line 4Matic) Er zijn de afgelopen jaren een aantal technische bulletins uitgebracht over het batterijlaadsysteem die het probleem niet volledig lijken op te lossen. Als je net 400 mijl hebt gereden en die waarschuwing kreeg, breng hem dan terug naar de dealer, want die batterij is defect of gaat defect. Afhankelijk van waar je woont, controleer je citroenwetten. Als ik had geweten dat ik maar 18 maanden had, was ik dat proces al lang geleden begonnen. In mijn staat heb je 18 maanden en moet de auto dezelfde reparatie 3 keer hebben gehad. Dit probleem begon 4 maanden nadat het voertuig was afgeleverd. Laat het niet etteren of negeer het. Zodra het verschijnt, breng je het naar de dealer... laat het vastleggen, zodat het gedocumenteerd is als en wanneer je een claim indient onder de citroenwet. Een ander lid hier heeft zijn auto net teruggekocht van MB omdat ze het niet konden oplossen.

In mijn geval werkt de batterij een paar maanden prima en dan krijg ik die melding en elke keer als ik die melding krijg, wordt de batterij vervangen. Er is een class action rechtszaak over dit probleem in de VS (Georgia), hun focus ligt op plotselinge batterijontlading waarbij de auto niet start. Maar ik geloof dat al deze problemen met elkaar verbonden zijn, en ik vermoed dat het het infotainmentsysteem is, omdat het updates downloadt terwijl de auto geparkeerd en uitgeschakeld is. Het systeem voert diagnoses uit zodra de auto is uitgeschakeld. Dus ik denk dat dit systeem op de een of andere manier de batterij belast, waardoor een van de cellen beschadigd raakt. Gewoon mijn aanname, aangezien ik hier al sinds de zomer van 2021 mee te maken heb, maar het is een betere hypothese dan wat de dealers me vertellen door te zeggen dat ik mijn auto niet vaak genoeg rijd, hoewel ik naar mijn werk rijd, zij het een korte rit, maar ik rijd de auto dagelijks. Als ik er niet elke dag 20 minuten achter elkaar mee rijd, verschijnt op dag 3 de melding van een bijna lege batterij als een klok.

De afgelopen maand heb ik de auto bijna elke keer op afstand gestart nadat ik op mijn werk of thuis aankwam, alleen maar om te voorkomen dat de melding verschijnt en ik de auto de volgende ochtend, als het buiten vriest, op afstand kan starten, totdat ik het vergeet. Ik heb hem twee weken geleden naar de dealer gebracht, ze hebben de batterij vervangen, een week later verscheen de melding weer. Hij staat er sinds de maandag voor vorige week. Hij staat er nog steeds en ze hebben net de batterij vervangen zonder het probleem WEER op te lossen. :mad:

61 - 80 of 90 Posts