Mijn auto is gloednieuw, 2023 GLC 300 AWD, pas een maand oud en mijn app toont een lage 12V-batterij. Waarom is dat? Ik ben dol op mijn auto, maar ik ben teleurgesteld dat mijn nieuwe auto batterijproblemen heeft...
Lees mijn berichten over dit probleem. Het is een bekend probleem waar MB al geruime tijd omheen danst. Er is ook een in de VS gevestigde class action rechtszaak (GA) met betrekking tot kritiek lage batterijproblemen die eindigen met de batterij die snel leeg raakt. Het is niet alleen jij.Mijn auto is gloednieuw, 2023 GLC 300 AWD, pas een maand oud en mijn app toont 12V batterij leeg. Waarom is dat? Ik ben dol op mijn auto, maar ik ben teleurgesteld dat mijn nieuwe auto batterijproblemen heeft..
Ik zit in week 3 na de "update". Nog steeds geen batterijwaarschuwingen. Ik duim nog steeds 🤣Je hebt gelijk Kyle, het batterijprobleem komt niet door gebrek aan rijden. We hebben de waarschuwing een dag na een reis van 8 uur ontvangen!
Laten we hopen dat je eindelijk een oplossing hebt gevonden.
Mijn auto heeft altijd in de garage gestaan, die zich een verdieping onder mijn appartement bevindt. 🙂Een tijdelijke pleister vergrendelt altijd de auto in je garage, neem de sleutels en leg ze in huis. Als je dat doet, wordt de software van de computer weer uitgeschakeld. Het is een pleister, maar ik zal voorkomen dat de batterij leeg raakt. Ik had hetzelfde probleem met mijn auto en ben er uiteindelijk vanaf gekomen, dat leek in ieder geval een week te helpen, alles wat langer duurt is denk ik
Als hij na het vergrendelen nog steeds uitvalt of leeg raakt, is er een ander probleem. Het beste is om hem te laten afkeuren. In welke staat zit je?Mijn auto heeft altijd in de garage gestaan, die zich een verdieping onder mijn appartement bevindt. 🙂
Klinkt goed in theorie, maar in de praktijk is dit geen oplossing. De reden is dat ik mijn sleutelhanger en huissleutels om veiligheidsredenen in een FARADAY-box bewaar. Er komen geen RF-signalen in of uit zodra de doos gesloten en verzegeld is. Getest met een mobiele telefoon, dus ik weet dat het werkt. Ik woon ook in een appartement op de 3e verdieping en parkeer op een flinke afstand van mijn gebouw.Hier is mijn huidige theorie - houd de sleutels zo ver mogelijk van de auto vandaan en beweeg ze niet (bewegingssensor in de sleutelhanger). Waarom? - omdat deze auto's relatief lang op het terrein van de dealer staan en je de dealer niet ziet die elke week een oplader op al zijn voorraad aansluit. Dit maakt het niet goed, maar totdat MB met een oplossing komt, is dit misschien het proberen waard.
Ik denk dat het de MercedesMe-app en het infotainmentsysteem is wanneer het voertuig is uitgeschakeld. Het is nog steeds actief omdat het updates downloadt terwijl de auto geparkeerd staat.Je hebt 100% gelijk. Het is een softwareprobleem dat Mercedes niet kan oplossen. Mercedes heeft mijn auto teruggekocht om dezelfde reden dat hij al een week bij de dealer staat, nadat hij 6 dagen in de lage stand stond, de auto is 2 weken helemaal dood, er is absoluut ergens een leegloop
Ik heb gisteren pas een leenauto opgehaald nadat ik de mijne WEER had afgeleverd nadat ik hem vorige week woensdag had opgehaald vanwege dit eindeloze probleem. Ze hebben vorige week de batterij vervangen en de auto werd dagelijks bereden, behalve tijdens de ijsstorm die we zondag aan de oostkust hadden. Ik reed maandag naar mijn kantoor, reed naar huis voor de lunch, kwam terug op kantoor en kreeg de melding en e-mails van een bijna lege batterijJe hebt 100% gelijk. Het is een softwareprobleem dat Mercedes niet kan oplossen. Mercedes heeft mijn auto teruggekocht om dezelfde reden dat hij al een week bij de dealer staat, nadat hij 6 dagen in de lage stand stond, de auto is 2 weken helemaal dood, er is absoluut een leegloop.
Onze SUV werd teruggekocht onder de citroenwet en een groot gevecht. Zou ik ooit met Mercedes te maken hebben, nooit. Kocht een nieuwe X5 M fabriekslevering was enorm blij. Geen vergelijking. Zelfs een betere MPG krijgen, niet dat het ertoe doet. Onze dealer was ongelooflijk om mee te werken als iemand geïnteresseerd is. Ter informatie, ik heb een advocaat die SC en GA doetIk heb gisteren pas een leenauto opgehaald nadat ik de mijne WEER had weggebracht nadat ik hem vorige week woensdag had opgehaald vanwege dit eindeloze probleem. Ze hebben vorige week de batterij vervangen en de auto werd dagelijks gereden, behalve tijdens de ijzelstorm die we zondag aan de oostkust hadden. Ik reed maandag naar mijn kantoor, reed naar huis voor de lunch, ging terug naar kantoor en kreeg de melding en e-mails over een lage batterijspanning. Met zo'n korte tijd en dagelijks meer dan 30 mijl rijden in minder dan een week, zou dat niet moeten gebeuren, zo niet, dan zou het 's ochtends moeten verschijnen toen ik hem voor het eerst startte als het koudgerelateerd was.
Ik heb hem vanmorgen weggebracht en nog niets gehoord en het is bijna sluitingstijd, dus ik weet niet zeker wat de status is, afgezien van het beeld dat huurvrij in mijn hoofd woont van "twee technici en een meestermonteur die daar staan te krabben op hun hersens".
Een terugkoop zou fijn zijn. Ik heb het probleem 4 maanden nadat hij werd afgeleverd gehad. Ik was net aan het verhuizen en heb het grotendeels genegeerd, zolang ik de auto dagelijks meer dan 20 minuten achter elkaar reed, kwam het niet meer terug, totdat ik verhuisde om mijn woon-werktraject te verkorten... Dit is de 4e batterij sinds 2021, één voor elk jaar. Hier in VA moet je dezelfde reparatie 3 keer laten uitvoeren in 18 maanden... Na de 3e batterij begon ik te denken aan de citroenwet, maar ik was de 18 maanden gepasseerd.
Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik een COVID-model had gekocht, aangezien het in 2020 in elkaar werd gezet.
Maar andere mensen hebben datzelfde probleem met verschillende modellen en jaren, dus we kunnen het de schuld niet geven van het virus.
Ik volg een class action rechtszaak tegen MB in de staat GA, hopelijk opent het de deur voor mij om een terugkoop te krijgen voordat mijn garantie volgend jaar verloopt, anders wordt deze auto een "probleem van de tweede eigenaar" nadat ik hem inruil voor een niet-MB-voertuig... en ik kom nooit meer terug 😂
(2021 GLC300 AMG Line 4Matic) Er zijn de afgelopen jaren een aantal technische bulletins uitgebracht over het batterijlaadsysteem die het probleem niet volledig lijken op te lossen. Als je net 400 mijl hebt gereden en die waarschuwing kreeg, breng hem dan terug naar de dealer, want die batterij is defect of gaat defect. Afhankelijk van waar je woont, controleer je citroenwetten. Als ik had geweten dat ik maar 18 maanden had, was ik dat proces al lang geleden begonnen. In mijn staat heb je 18 maanden en moet de auto dezelfde reparatie 3 keer hebben gehad. Dit probleem begon 4 maanden nadat het voertuig was afgeleverd. Laat het niet etteren of negeer het. Zodra het verschijnt, breng je het naar de dealer... laat het vastleggen, zodat het gedocumenteerd is als en wanneer je een claim indient onder de citroenwet. Een ander lid hier heeft zijn auto net teruggekocht van MB omdat ze het niet konden oplossen.Ik heb hetzelfde probleem, mijn nieuwe 2025 GLC 300 die net 400 mijl heeft gereden, geeft een melding van een bijna lege batterij. Ik ben bezorgd... wat heb je gedaan, hoe is het opgelost?