Mercedes GLC Forum banner
21 - 40 of 1,245 Posts
Ik heb mijn GLC 205 AMG line al iets meer dan een jaar. Ik heb het schokken getolereerd en geleerd ermee te leven. Alleen als iemand anders in de auto rijdt en er commentaar op geeft, word je eraan herinnerd hoe erg het is. Mijn vader merkte onlangs op dat als je staat en de auto ziet bewegen als hij volledig is ingedraaid, de wielen letterlijk schudden.

Ik heb van de gelegenheid van de EERSTE BEURT van vandaag gebruik gemaakt om dit probleem aan de orde te stellen. Ik kreeg een paar verschillende reacties, de eerste was: "Het komt omdat de wielen zo breed zijn, ze doen het allemaal, de GLE is hetzelfde". Een langer gesprek met een monteur aan het einde van de dag was nuttiger. Hij was in het begin terughoudend en zei: "Ja, ik ben me ervan bewust dat sommige klanten dit hebben ervaren, we hebben het bij MB aangekaart en de officiële lijn is dat de auto winterbanden nodig heeft en dan verdwijnt het probleem". Ik wees erop dat het probleem zich niet alleen in de winter voordoet en vroeg of ze winterbanden voor het hele jaar door gebruik voorstellen? Zijn antwoord was dat het probleem zich alleen voordoet als de temperatuur onder de 6 °C daalt - ik verzekerde hem dat dit niet het geval was, aangezien het het hele jaar door gebeurt. Hij zei dat hij nog geen andere klant had gehad die het probleem in de zomer ervoer. Hij dook een beetje op en stemde ermee in dat hij na het rijden in mijn auto ook merkte hoe erg het is, hoewel hij me verzekerde dat het geen veiligheidsprobleem was. Het leek erop dat ze de opdracht hadden gekregen om niet te veel commentaar te geven op het probleem. Ik vroeg hem om advies over hoe ik hiermee om moest gaan en hij zei dat ze de auto terug konden nemen en verder konden onderzoeken, hoewel hij daar niet enthousiast over was en zei: "Mercedes doet er eeuwig over om dit soort dingen aan te pakken". Ik vroeg of ze ervaring hebben met klanten die zijn overgestapt op winterbanden, maar hij zei van niet.

Na de opmerkingen van iedereen hier te hebben gelezen, zie ik dat dit een probleem is dat MB moet aanpakken, het is gewoon niet acceptabel. Ik ga terugschrijven naar de dealer en MB en mijn zorgen documenteren en vragen om verder onderzoek in het voorjaar, zodra het weer is verbeterd. In de tussentijd ga ik een logboek bijhouden van de luchttemperatuur en het schokken en mijn centen sparen voor een nieuwe Discovery.

Ik begrijp waar je vandaan komt, maar pas op dat je niet van de regen in de drup belandt met een ontdekking. De ontdekking is een nieuw model en ik heb in april '15 weer een Discovery Sport gekocht, een nieuw model. Ik verander van auto en ga voor een GLC, want je zou de problemen die de Discovery Sport heeft gehad niet geloven, bekijk het forum maar eens. Veel ervan zijn afgekeurd vanwege kwaliteitsproblemen en de reactie van Land Rover is ongeveer zo goed als die van Mercedes. Hopelijk wordt de D5 beter, maar op de een of andere manier betwijfel ik dat.

Bedankt voor de tip. Hoewel ik na een Freelander, twee Range Rovers en twee Discovery's echt teleurgesteld ben dat ik de overstap naar de GLC heb gemaakt. Niet alleen vanwege het schokken, maar ook om vele andere redenen - ik wou echt dat ik de overstap niet had gemaakt. Ik wilde nu een kleinere auto nu mijn kinderen fulltime naar school gaan en ik de bagageruimte niet meer nodig heb voor kinderwagens en mama-rommel, maar ik wilde geen Evoque. De GLC leek het antwoord, over het algemeen is de auto goed, maar het is gewoon niet wat ik zoek. Ik hoop dat je blij bent met je GLC als je hem krijgt.

Ik hoop dat alles goed gaat met de DS, het zou een geweldige auto zijn als ze de kwaliteitsproblemen zouden oplossen.

Alleen al vanuit kostenoogpunt bekeken, hebben ze meer ruimte om uit te geven om ervoor te zorgen dat de bouwkwaliteit beter is. Bij merken als deze is een slechtere bouwkwaliteit lager in het assortiment altijd het geval. De Mercedes CLA is hier een goed voorbeeld van, maar toch kopen mensen en er zijn meer redenen om te kopen dan niet.

Gewoon erover nadenkend vanuit een kostenperspectief, ze hebben meer ruimte om uit te geven om ervoor te zorgen dat de bouwkwaliteit beter is. Bij merken als deze is een slechtere bouwkwaliteit lager in het assortiment altijd het geval. De Mercedes CLA is hier een goed voorbeeld van, maar toch kopen mensen en er zijn meer redenen om te kopen dan niet.
Ik denk dat LR genoeg geld heeft om uit te geven, aangezien ze alle auto's die ze maken kunnen verkopen met zeer weinig kortingen, mijn mening is dat ze het kosteneffectief vinden om de auto's te repareren waar klanten over klagen en ze te blijven produceren. Hopelijk komt deze houding hen duur te staan.

De nieuwe verkoopmanager van mijn dealer belde me om te zeggen dat hij, na tientallen klachten van GLC-klanten te hebben ontvangen, besloot om de GLC C43 zelf te testen. Hij zei dat het de ergste schokken en stuiteren bij lage snelheid was die hij ooit in een MB had meegemaakt, het voelde alsof de auto een 'Irish Jig' deed - ik vond dit een heel geschikte manier om het te zeggen :)

Hij heeft dezelfde reactie ontvangen van MB HQ - winterbanden monteren - maar gelooft niet dat dit echt het antwoord is. Hij gaf ook toe dat geen van de verkopers potentiële GLC-klanten heeft verteld dat ze winterbanden moeten monteren, en niemand in een relatief warm VK zou de gebruikershandleiding moeten lezen voordat hij een MB-auto van £ 50.000 koopt - het monteren van een nieuwe set banden bij temperaturen onder de 7 °C in het VK is onzin.

We spraken ook over de snelle bandenslijtage op onze 250d AMG Line GLC - na 8.500 mijl vertonen de voorbanden overmatige slijtage aan de randen, wat waarschijnlijk zal resulteren in een totale levensduur van ongeveer 11.000 - 12.000 mijl maximaal - Dit is de auto van mijn vrouw, hij wordt vrij voorzichtig gereden, met een gemiddelde van ongeveer 43 mpg. Ze racet niet van en naar de winkels! Omdat de GLC een relatief nieuw model is, kon de verkoopmanager me geen antwoord geven op de vraag of dit een acceptabel slijtagepeil was, maar hij was het er wel mee eens dat het aan de lage kant was voor een auto van gemiddelde grootte. Hij accepteerde niet dat de wielschokken en bandenslijtage met elkaar verband houden, maar ik geloof dat ze dat wel zijn.

Hij heeft geen antwoorden, maar hoopt, net als wij allemaal, dat MB snel een oplossing vindt!

Je hebt tenminste van hem vernomen dat er absoluut iets mis is en dat de winterbanden het niet zullen oplossen! Met dit alles kan ik niet begrijpen waarom ze geen terugroepactie hebben uitgevaardigd... Ik vraag me af of ze klantenservicemedewerkers hebben die deze forums doorlopen...

Ze hebben klantenservicemedewerkers op de Land Rover-forums, ze bieden hulp, maar zonder veel succes. De meeste van hun antwoorden zijn "raadpleeg uw dealer", zelfs nadat posters in hun berichten hebben gezet dat ze naar de dealers zijn geweest.

Welnu, dat is een vrij ineffectieve manier van aanpak. Ik vraag me af of ze nog steeds aantekeningen maken in hun databases, zoals een lijst met klachten die het hoofdkantoor kan doornemen om patronen te vinden en zo verder om recalls uit te vaardigen.

Dit is een geweldige video die onweerlegbaar aantoont dat het bonken/schokken/krabben absoluut een fout is en geen "eigenschap" zoals MB u wil doen geloven:

Mercedes is nu ingegaan tegen een uitspraak van de Motoring Ombudsman om een klant toe te staan de auto te weigeren als "niet geschikt voor het doel". Als iemand dezelfde symptomen ervaart, heeft de website van Honest John de volledige geschiedenis gepubliceerd en biedt deze getroffen klanten de mogelijkheid om hun steun te registreren voor een collectieve actie tegen MB. U kunt het hier lezen:

Het GLC Krabprobleem

Hallo, het spijt me te horen over de problemen die u heeft. Ik sta op het punt een nieuwe GLC 350 te kopen, maar ben gestuit op het "crabbing"-probleem en vroeg me af of dit probleem op 18" wielen helemaal niet merkbaar zou zijn en of het daarom veilig is om door te gaan met de aankoop. Ik ben zeer dankbaar voor alle adviezen die u kunt geven.

Met vriendelijke groeten.

Hallo en welkom op het forum. Ik denk niet dat de definitieve criteria voor de oorzaak van het krabprobleem al zijn vastgesteld. Het is zeker waar dat de velgmaat een factor is, hoe groter de velgen, hoe lager de hoogte van de bandenwang. Deze banden met een lagere aspectverhouding hebben minder flexibiliteit in de zijwand om de zijdelingse krachten op te vangen waaraan de stuurgeometrie de wielen blootstelt bij volledige uitslag. Een andere factor is het effect dat de temperatuur heeft op het rubber van de OEM all-season banden. Hoe kouder het weer, hoe minder elastisch de band wordt. MB heeft ontdekt dat door het aanbevelen van de montage van winterbanden met hun soepelere rubbersamenstelling, het probleem kan worden gemaskeerd. Winterbanden zijn ontworpen om het beste te presteren bij temperaturen onder de 7 graden Celsius. Als het voertuig is uitgerust met runflat-banden, zal dit het krabprobleem ook verergeren, omdat ze een veel stijvere zijwand nodig hebben om te kunnen rijden als ze leeg zijn. En ten slotte kan de manier waarop de differentiëlen het koppel verdelen over de voor- en achteras ook een bijdragende factor zijn. Ik geloof dat de 43, 350 en 250d modellen een 31:69 voor:achter koppelverdeling hebben, terwijl de 220d een 45:55 verdeling heeft. Geen van de LHD-modellen die op het continent of in de VS worden verkocht, rapporteert dit probleem, wat erop wijst dat de Ackerman-geometrie die wordt gebruikt om de besturing in de RHD-conversies in te stellen, fundamenteel gebrekkig is.

Dus zal uw 350 het krabprobleem hebben? Het enige wat ik kan zeggen is dat mijn 220d in Sport trim rijdt op 18" velgen met 235/60R18 Hankook Ventus EVO S2 OEM banden en HEEFT GEEN last van krabben. Eigenaren met 250 modellen en 18" velgen melden het probleem en ik vermoed dat het kiezen voor de AMG-uitvoering met stijvere vering en grotere velgen de kans dat u er last van heeft alleen maar vergroot. Mijn advies is om pas een koopcontract aan te gaan als de dealer schriftelijk bereid is te erkennen dat het krabprobleem het voertuig ongeschikt maakt voor het doel en u een straffeloze afwijzing van de auto toestaat. Succes, ik kan eerlijk zeggen dat mijn GLC de beste auto is die ik ooit heb gehad, maar nogmaals, aangezien het een "bucket list"-aankoop is, kunnen mijn referentiekaders veel lager zijn dan die van anderen.

Hallo Toobad,

Hartelijk dank voor uw antwoord. Het wordt zeer gewaardeerd. Mijn dealer heeft net een demomodel ontvangen, dus ik ga kijken hoe dat model het doet en zal terugkoppelen. Bedankt voor de tijd.

De mijne staat momenteel bij Mercedes. Ze hebben de term 'karakteristiek' gebruikt en zeggen nu: 'Gewoon winterbanden toevoegen'. Jammer dat ze dat niet zeggen voordat je koopt. Het geluid is afschuwelijk en als ik mijn oprit afrij, is het behoorlijk verontrustend en onstabiel. Ik vraag me af waarom Mercedes dit acceptabel vindt!

Hallo allemaal,

Na verschillende andere auto's te hebben afgeschreven, besloot ik voor een GLC te gaan. Toen kwam ik de berichten en video's tegen over dit schokkerige probleem, wat ik erg alarmerend vond. Ik 'ging' een 350 Sport bestellen, maar heb ook het offroad-pakket nodig, aangezien we vrij afgelegen wonen in de Brecon Beacons. Het OR-pakket heeft 18" wielen, maar waarschijnlijk een andere set banden en mijn kans om een demonstratiemodel met deze opstelling te vinden, lijkt me vrij klein. Ik weet op dit moment echt niet wat ik moet doen, ik denk dat ik een tweedehands 220 / 250 in deze uitvoering ga proberen te vinden en hem goed ga testen met volle stuuruitslag in alle richtingen!

Heel erg bedankt voor het bekendmaken van deze informatie - ik voel me nu veel beter geĂŻnformeerd en zal heel voorzichtig zijn met het plaatsen van een bestelling totdat ik volledig tevreden ben met de auto - ik ben nu met pensioen en als ik een auto koop, zal ik hem minimaal 5+ jaar houden, dus kan het me niet 'permitteren' om deze aankoop verkeerd te doen. Laat jullie weten hoe het gaat.....

Nog een teleurgestelde GLC-bestuurder

Hallo. Ik heb dit draadje en soortgelijke in andere forums gevolgd en ben eigenlijk behoorlijk geschokt over de reactie van Mercedes op dit probleem.

Ik heb mijn GLC op 1 september 2016 opgehaald en de bonk, schok binnen een week ervaren (winterbanden??). Ik merk het alleen als ik heel langzaam mijn oprit opdraai met volle stuuruitslag. Het gebeurt meestal, maar niet altijd en ik heb het maar af en toe kunnen reproduceren op een parkeerplaats. Ik heb de dealer op de hoogte gebracht, maar na overleg besloot ik te wachten tot ik omstandigheden kon vinden waarin ik het aan de servicemedewerkers kon demonstreren. Helaas ben ik de afgelopen maanden anderszins bezig geweest en ben ik er nog niet aan toegekomen. Maar dat zal ik wel doen, vooral na het lezen, zien en horen van de ernstiger problemen die op dit forum zijn ervaren.

Mijn auto is een standaard Sport-model met het Off Road Pack met de iets verhoogde vering (geen luchtvering) op 18 inch wielen en Hankook-banden.

Ik weet dat er discussie is geweest over de 4matic-koppelverdeling en dus zouden jullie allemaal geĂŻnteresseerd kunnen zijn in dit gedeelte van de GLC-pagina van de Mercedes UK-website onder Rijdynamiek

"De GLC handelt met alle precisie en beheersing die u van een Mercedes-Benz verwacht. Zelfs onder uitdagende rijomstandigheden is de permanente vierwielaandrijving 4MATIC aanwezig om de tractie te optimaliseren en een uitstekende respons te garanderen. Het systeem is zelfs speciaal afgestemd op rechtsgestuurde voertuigen, met een koppelverdeling van 39:61 tussen voor- en achteras om het rijplezier en de controle te vergroten."

Hallo, ik overweeg de AMG-versie van de GLC hier in Canada te kopen. Ik ben erg verontrust over het vinden van dit probleem met de GLC, maar het lijkt erop dat dit beperkt is tot modellen met rechts stuur, aangezien ik hier in Canada/VS geen vergelijkbare klachten heb kunnen vinden. Weet iemand of dit probleem inderdaad beperkt is tot modellen met rechts stuur?

21 - 40 of 1,245 Posts