Mercedes GLC Forum banner
21 - 40 of 1,245 Posts
Mam mojego GLC 205 AMG line od nieco ponad roku. Tolerowałem drgania i nauczyłem się z tym żyć. Dopiero gdy ktoś inny prowadzi samochód i komentuje to, przypomina się, jak bardzo jest źle. Mój ojciec zauważył niedawno, że jeśli staniesz i obserwujesz ruch samochodu przy pełnym skręcie, koła dosłownie się trzęsą.

Skorzystałem z okazji dzisiejszego PIERWSZEGO PRZEGLĄDU, aby poruszyć tę kwestię. Otrzymałem kilka różnych odpowiedzi, pierwsza brzmiała: „To dlatego, że koła są tak szerokie, wszystkie tak mają, GLE jest tak samo”. Bardziej obszerna rozmowa z inżynierem pod koniec dnia była bardziej pomocna. Początkowo był ostrożny, mówiąc: „Tak, wiem, że niektórzy klienci tego doświadczyli, zgłosiliśmy to do MB, a oficjalne stanowisko jest takie, że samochód potrzebuje opon zimowych, a wtedy problem zniknie”. Zwróciłem uwagę, że problem nie występuje tylko zimą i zapytałem, czy sugerują opony zimowe do całorocznego użytku? Jego odpowiedź brzmiała, że problem występuje tylko wtedy, gdy temperatura spada poniżej 6°C - zapewniłem go, że tak nie jest, ponieważ zdarza się to przez cały rok. Powiedział, że nie miał innego klienta, który powiedziałby, że doświadcza tego problemu latem. Trochę się ożywił i zgodził się, że po jeździe moim samochodem on również zauważył, jak źle jest, chociaż zapewnił mnie, że nie jest to problem bezpieczeństwa. Wyglądało na to, że powiedziano im, aby nie komentowali zbytnio tego problemu. Zapytałem go o radę, jak sobie z tym poradzić, a on powiedział, że mogą zabrać samochód z powrotem i dalej go zbadać, chociaż nie był tym entuzjastycznie nastawiony, mówiąc: „Mercedes potrzebuje wieczności, aby zająć się tego rodzaju sprawami”. Zapytałem, czy mają jakieś doświadczenie z klientami, którzy przeszli na opony zimowe, ale powiedział, że nie.

Po przeczytaniu komentarzy wszystkich tutaj widzę, że jest to problem, którym MB musi się zająć, to po prostu nie do przyjęcia. Zamierzam napisać z powrotem do dealera i MB, dokumentując moje obawy i prosząc o dalsze dochodzenie na wiosnę, gdy pogoda się poprawi. W międzyczasie zamierzam prowadzić rejestr temperatury powietrza i drgań oraz oszczędzać moje grosze na nowego Discovery.
 
Rozumiem, skąd pochodzisz, ale uważaj, żeby nie wpaść z deszczu pod rynnę z odkryciem. Odkrycie to nowy model i kupiłem ponownie Discovery Sport, nowy model w kwietniu 15. Zmieniam samochód i wybieram GLC, ponieważ nie uwierzysz w problemy, jakie miał Discovery Sport, spójrz na ich forum. Wiele z nich zostało odrzuconych z powodu problemów z jakością, a reakcja Land Rovera jest tak dobra jak Mercedesa. Mam nadzieję, że D5 będzie lepszy, ale jakoś w to wątpię.
 
Dzięki za radę. Chociaż po Freelanderze, dwóch Range Roverach i dwóch Discovery's jestem naprawdę rozczarowany, że przeszedłem na GLC. Nie tylko z powodu szarpania, ale także z wielu innych powodów - naprawdę żałuję, że dokonałem tej zmiany. Chciałem teraz mniejszy samochód, ponieważ moje dzieci chodzą do szkoły w pełnym wymiarze godzin i nie potrzebuję już miejsca w bagażniku na wózki i bałagan mamy, ale nie chciałem Evoque. GLC wydawał się odpowiedzią, ogólnie samochód jest dobry, ale po prostu mi nie odpowiada. Mam nadzieję, że będziesz zadowolony ze swojego GLC, kiedy go dostaniesz.
 
Mam nadzieję, że wszystko dobrze się ułoży z DS, byłby to wspaniały samochód, gdyby uporali się z problemami jakościowymi.
 
Miejmy nadzieję, że wykonają lepszą pracę w zakresie jakości w Discovery niż zrobili to w Discovery Sport.
Honest John dał mu 5 gwiazdek, ale teraz obniżył je do 3 gwiazdek ze względu na wszystkie problemy z jakością:
Land Rover Discovery Sport 2015 - Car Review | Honest John
 
Patrząc na to z perspektywy kosztów, mają więcej miejsca na wydatki, aby zapewnić lepszą jakość wykonania. W przypadku marek takich jak ta, gorsza jakość wykonania w niższej klasie jest zawsze regułą. Mercedes CLA jest tego dobrym przykładem, ale i tak ludzie kupują i jest więcej powodów, by kupować, niż by tego nie robić.
 
Myśląc o tym z perspektywy kosztów, mają więcej miejsca na wydatki, aby zapewnić lepszą jakość wykonania. W przypadku marek takich jak ta, gorsza jakość wykonania w niższych przedziałach cenowych jest zawsze regułą. Mercedes CLA jest tego dobrym przykładem, ale i tak ludzie kupują i jest więcej powodów, by kupować niż nie.
Myślę, że LR ma dużo pieniędzy do wydania, ponieważ mogą sprzedać wszystkie produkowane samochody z bardzo małymi rabatami, moim zdaniem uważają, że opłaca się naprawiać samochody, na które skarżą się klienci i wciąż je produkować. Mam nadzieję, że ta postawa odbije się na nich czkawką.
 
Nowy kierownik sprzedaży w moim salonie zadzwonił do mnie, aby powiedzieć, że po otrzymaniu kilkudziesięciu skarg od klientów GLC, postanowił sam przetestować GLC C43. Powiedział, że to najgorsze szarpanie i podskakiwanie przy niskiej prędkości, jakiego doświadczył w MB, czuł się, jakby samochód tańczył 'Irish Jig' - pomyślałem, że to całkiem odpowiedni sposób, aby to ująć :)

Dostał tę samą odpowiedź od MB HQ - załóż opony zimowe - ale nie wierzy, że to naprawdę odpowiedź. Przyznał również, że żaden ze sprzedawców nie powiedział potencjalnym klientom GLC, że będą musieli założyć opony zimowe, a nikt w stosunkowo ciepłym UK nie powinien czytać instrukcji obsługi przed zakupem samochodu MB za 50 000 funtów - zakładanie nowego kompletu opon w temperaturach poniżej 7'C w UK to nonsens.

Rozmawialiśmy również o szybkim zużyciu opon w naszym 250d AMG Line GLC - po 8500 milach przód wykazuje nadmierne zużycie krawędzi, co prawdopodobnie spowoduje całkowitą żywotność około 11 000 - 12 000 mil maksymalnie - To jest samochód mojej żony, jest prowadzony dość ostrożnie, średnio około 43 mpg. Ona nie ściga się do i ze sklepów! Ponieważ GLC jest stosunkowo nowym modelem, kierownik sprzedaży nie mógł mi odpowiedzieć, czy jest to akceptowalny poziom zużycia, ale zgodził się, że jest to niska wartość dla samochodu średniej wielkości. Nie zaakceptował, że szarpanie kół i zużycie opon są ze sobą powiązane, ale ja wierzę, że tak jest.

Nie ma żadnych odpowiedzi, ale ma nadzieję, tak jak my wszyscy, że MB wkrótce znajdzie rozwiązanie!
 
Przynajmniej dowiedziałeś się od niego, że na pewno coś jest nie tak i opony zimowe tego nie naprawią! Biorąc to wszystko pod uwagę, nie rozumiem, dlaczego nie ogłosili akcji serwisowej... Zastanawiam się, czy mają pracowników obsługi klienta, którzy przeglądają te fora...
 
Mają pracowników obsługi klienta na forach Land Rovera, oferują pomoc, ale bez większego sukcesu. Większość ich odpowiedzi to "skontaktuj się z dealerem", nawet po tym, jak użytkownicy w swoich postach piszą, że byli u dealerów.
 
Cóż, to dość nieskuteczny sposób działania. Zastanawiam się, czy nadal robią notatki w swoich bazach danych, takie jak lista skarg dla centrali, aby przejrzeć i spróbować znaleźć wzorce i tak dalej, aby wydać wezwania do wycofania.
 
To wspaniały film, który bezsprzecznie pokazuje, że clonking/juddering/crabbing jest z pewnością wadą, a nie "cechą", jak chciałby, żeby wierzyli w to MB:


Mercedes poszedł teraz wbrew orzeczeniu Rzecznika Motoryzacji, aby pozwolić klientowi odrzucić samochód jako "nienadający się do celu". Jeśli ktoś doświadcza tych samych objawów, strona internetowa Honest John z branży motoryzacyjnej opublikowała całą historię i oferuje poszkodowanym klientom możliwość zarejestrowania swojego poparcia dla pozwu zbiorowego, który ma zostać wytoczony przeciwko MB. Możesz przeczytać o tym tutaj:

Problem z GLC Crabbing
 
Cześć, przykro mi słyszeć o problemach, które masz. Zamierzam kupić nowego GLC 350, ale natknąłem się na problem "crabbing" i zastanawiam się, czy na 18-calowych kołach problem ten w ogóle nie byłby widoczny i czy w związku z tym bezpiecznie jest kontynuować zakup. Bardzo dziękuję za wszelkie rady, które możesz zaoferować.

Z poważaniem.
 
Witaj i witamy na forum. Nie sądzę, aby ostateczne kryteria dotyczące przyczyny problemu z krabowaniem zostały jeszcze ustalone. Z pewnością prawdą jest, że rozmiar obręczy jest jednym z czynników, im większe obręcze, tym niższa wysokość boku opony. Opony o niższym profilu mają mniejszą elastyczność w boku, aby pochłaniać siły boczne, na które geometria układu kierowniczego naraża koła przy pełnym skręcie. Kolejnym czynnikiem jest wpływ temperatury na gumę opon całorocznych OEM. Im zimniej, tym mniej elastyczna staje się opona. MB odkrył, że zalecając montaż opon zimowych z bardziej elastyczną mieszanką gumy, problem można zamaskować. Opony zimowe są zaprojektowane tak, aby najlepiej działały w temperaturach poniżej 7 stopni Celsjusza. Jeśli pojazd jest wyposażony w opony typu run-flat, pogorszy to również problem z krabowaniem, ponieważ potrzebują one znacznie sztywniejszego boku, aby móc jeździć po spuszczeniu powietrza. I wreszcie, sposób, w jaki mechanizmy różnicowe dzielą moment obrotowy między przednią i tylną osią, może być również czynnikiem przyczyniającym się do tego. Uważam, że modele 43, 350 i 250d mają podział momentu obrotowego 31:69 przód:tył, podczas gdy 220d ma podział 45:55. Żaden z modeli LHD sprzedawanych na kontynencie lub w USA nie zgłasza tego problemu, co wskazuje na fundamentalną wadę geometrii Ackermanna używanej do ustawiania układu kierowniczego w konwersjach RHD.

Czy więc Twój 350 będzie miał problem z krabowaniem? Jedyne, co mogę powiedzieć, to to, że mój 220d w wersji Sport jeździ na 18-calowych obręczach z oponami 235/60R18 Hankook Ventus EVO S2 OEM i NIE cierpi z powodu krabowania. Właściciele modeli 250 z 18-calowymi obręczami zgłaszają problem i podejrzewam, że wybór wykończenia AMG z sztywniejszym zawieszeniem i większymi obręczami tylko zwiększa prawdopodobieństwo, że zostaniesz dotknięty. Moja rada jest taka, aby zawrzeć umowę kupna tylko wtedy, gdy dealer jest gotów pisemnie potwierdzić, że problem z krabowaniem sprawia, że pojazd jest niezdatny do użytku i pozwoli Ci na bezkarne odrzucenie samochodu. Powodzenia, szczerze mówiąc, mój GLC jest najlepszym samochodem, jaki kiedykolwiek miałem, ale z drugiej strony, ponieważ jest to zakup z "listy życzeń", moje warunki odniesienia mogą być znacznie niższe niż u innych.
 
Cześć Toobad,

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Jest bardzo ceniona. Mój dealer właśnie otrzymał model demonstracyjny, więc sprawdzę, jak sobie radzi i dam znać. Dziękuję za poświęcony czas.
 
Mój jest w tej chwili w Mercedesie, użyli terminu „charakterystyka”, a teraz mówią „po prostu dodaj opony zimowe”. Szkoda, że nie mówią tego przed zakupem. Hałas jest okropny, a podczas wyjeżdżania z podjazdu jest dość niepokojący i niestabilny, zastanawiam się, dlaczego Mercedes uważa to za akceptowalne!
 
Cześć wszystkim,

Po odrzuceniu kilku innych samochodów zdecydowałem się na GLC. Potem natknąłem się na posty i filmy dotyczące tego problemu z szarpaniem, co uznałem za bardzo niepokojące. 'Miałem' zamiar zamówić 350 Sport, ale potrzebuję również pakietu off-road, ponieważ mieszkamy dość odlegle w Brecon Beacons. Pakiet OR ma 18-calowe koła, ale prawdopodobnie ma inny zestaw opon, a moje szanse na znalezienie demonstratora z takim zestawem wydają mi się dość małe. Naprawdę nie wiem, co teraz zrobić, myślę, że spróbuję znaleźć używany 220 / 250 w tej wersji i dobrze go przetestować z pełnym skrętem w każdym kierunku!

Bardzo dziękuję za udostępnienie tych informacji - teraz czuję się o wiele lepiej poinformowany i będę bardzo ostrożny przy składaniu jakiegokolwiek zamówienia, dopóki nie będę w pełni zadowolony z samochodu - jestem teraz na emeryturze i jeśli kupię samochód, będę go trzymał przez co najmniej 5 lat, więc nie mogę sobie 'pozwolić' na zrobienie tego zakupu źle. Dam znać, jak mi idzie.....
 
Kolejny rozczarowany kierowca GLC

Witaj.
Śledziłem ten wątek i podobne na innych forach i jestem naprawdę zszokowany reakcją Mercedesa na ten problem.

Odebrałem mojego GLC 1 września 2016 roku i doświadczyłem stukania, drżenia w ciągu tygodnia (opony zimowe??). Zauważam to tylko podczas bardzo powolnego skręcania na pełnym skręcie w moją drogę dojazdową. Dzieje się tak najczęściej, ale nie zawsze i udało mi się to odtworzyć tylko sporadycznie na parkingu. Powiadomiłem dealera, ale po rozmowie zdecydowałem się poczekać, aż znajdę okoliczności, w których będę mógł to zademonstrować pracownikom serwisu. Niestety, przez ostatnie kilka miesięcy byłem zajęty czym innym i jeszcze się do tego nie zabrałem. Ale zrobię to, zwłaszcza po przeczytaniu, zobaczeniu i usłyszeniu o poważniejszych problemach doświadczanych na tym forum.

Mój samochód to standardowy model Sport z pakietem Off Road z nieco podwyższonym zawieszeniem (bez zawieszenia pneumatycznego) na 18-calowych kołach i oponach Hankook.

Wiem, że toczyła się dyskusja na temat podziału momentu obrotowego 4matic, więc wszystkich może zainteresować ta sekcja części GLC na stronie internetowej Mercedes UK w sekcji Driving Dynamics

"GLC prowadzi się z całą precyzją i opanowaniem, jakiego oczekujesz od Mercedesa-Benza. Nawet w trudnych warunkach jazdy stały napęd na wszystkie koła 4MATIC jest pod ręką, aby zoptymalizować trakcję i zapewnić doskonałą reakcję. System został nawet specjalnie dostrojony do pojazdów z kierownicą po prawej stronie, z podziałem momentu obrotowego 39:61 między przednią i tylną osią, aby zwiększyć przyjemność z jazdy i kontrolę."



 
Cześć, rozważam zakup wersji AMG GLC tutaj, w Kanadzie. Jestem bardzo zaniepokojony znalezieniem tego problemu z GLC, ale wydaje się, że dotyczy to tylko modeli z kierownicą po prawej stronie, ponieważ nie udało mi się znaleźć podobnych skarg tutaj w Kanadzie/USA. Czy ktoś wie, czy ten problem jest rzeczywiście ograniczony do modeli z kierownicą po prawej stronie?
 
21 - 40 of 1,245 Posts