De oplossing is een nieuwe, volledig opgeladen batterij. Het is geen mild-hybride, elektrisch of softwareprobleem. Het gaat om waardeloze batterijen die nooit worden opgeladen tot hun nominale 80 ampère-uur en nooit in de buurt van een volledige lading zullen komen. Mijn batterij was 20% van zijn 80 Ah-classificatie na een rit van 40 mijl van de aankoop. Ik heb hem op een druppellader van 0,3 Ah gezet in de hoop dat hij zou bijladen, maar na 2 dagen besefte ik dat ik meer ampères nodig had om een lading door de AGM-batterij te drijven. Vervolgens verhoogde ik de lading tot 6 ampère en na 30 uur kreeg ik de lading tot 60% van de nominale 80 Ah. Ik besloot hem een maand of twee te rijden en hem opnieuw te controleren. Raad eens? Zoals verwacht, na 24 uur is de batterij weer terug op 20%. Ik geloof dat als dealers deze batterijen "koud" zouden controleren na 48 uur stilstand, ze zouden ontdekken dat de meeste van deze batterijen vervangen moeten worden. Zolang ze ze binnen een paar uur controleren nadat ze meer dan 15-20 minuten hebben gereden, zullen ze de eigenaren blijven vertellen dat de batterijen in orde zijn, omdat de batterijen voldoende koude startstroom hebben om de auto's te starten. Het is "catch 22"-domheid op zijn best. Mercedes moet de situatie volledig begrijpen, maar zoals de meeste fabrikanten weigeren ze toe te geven of te repareren. Zoals ik in een eerdere post zei... de batterijleverancier voegt het zuur toe, waardoor de batterijen minstens 60% van de nominale Ah zouden moeten halen zonder ze volledig op te laden tot de nominale 80 Ah, wat kosten en tijd toevoegt. Hoe langer ze zonder volledig op te laden, hoe minder lading ze ooit zullen kunnen vasthouden. Dan gaan de batterijen naar de fabriek en staan ze daar, wie weet hoe lang, sinds ze zijn voorbereid. Dan gaan ze in een bouw en worden ze een paar keer gestart in de volgende maand of langer voordat ze eindelijk aankomen bij de dealers die ze niet volledig opladen en dan eindigen we met nieuwe 80 Ah-batterijen die niet een fractie van hun nominale lading kunnen vasthouden. Ik heb nog niet besloten hoe ik hiermee omga voordat het elektronische problemen in mijn auto veroorzaakt. Ik zal waarschijnlijk mijn gemeten waarden aan de dealer presenteren en een keer om een nieuwe batterij vragen en hen vriendelijk vertellen dat mijn volgende woorden een eis zullen zijn voor een nieuwe batterij met aanvullende acties indien nodig. Als ze weigeren, zal ik hen vertellen dat ik een nieuwe batterij koop, een klacht indien bij de BBB, de procureur-generaal van de staat en nooit meer zaken met hen doe. Dan zal ik al die dingen doen.