Mercedes GLC Forum banner
21 - 39 of 76 Posts
Heeft u de dealer gevraagd om gewoon "het juiste te doen" en u een terugbetaling te geven? En juridische geschillen te vermijden.
Mijn vrouw en ik hebben afgelopen donderdag met een manager gesproken, we wachten op een antwoord over de lemon law of terugbetaling. Dit is ongeveer de 5e dag dat de auto in de werkplaats staat. Ik denk dat ik al meer dan 30 dagen in onderhoud ben geweest om verschillende redenen sinds nieuw in ongeveer een jaar tijd, wat deel uitmaakt van de lemon law. Met een auto met minder dan 9.000 mijl.
Teleurgesteld
 
Ik heb nu 6 maanden een nieuwe 2024 GLC. Ik ben een bestuurder met weinig kilometers, mijn dagelijkse woon-werkverkeer is ongeveer 16 kilometer. Ik krijg een terugkerende waarschuwing "de laadstatus van de startaccu is erg laag. Om ervoor te zorgen dat het voertuig start, rijd 48-96 kilometer of sluit een acculader aan". Ik heb al meer dan 30 jaar hetzelfde woon-werkverkeer en heb Chevy, Ford, BWM gehad en heb dit probleem nog nooit ervaren. Mijn lokale Mercedes-servicemanager vertelt me dat de "oplossing" van Mercedes is om een "zondagsritje" te maken of een druppellader te gebruiken. Dit is het nieuwe "hybride" ontwerp van Mercedes, dat zuiniger zou moeten zijn. Maar in mijn geval worden alle brandstofbesparingen gecompenseerd door de vereiste "zondagsritten". En wie gaat de motorkap openen en een druppellader aansluiten?? Het lijkt me dat de Mercedes-ingenieurs zich hebben vergist en een foutief ontwerp hebben geleverd. Ik heb mijn dealer gevraagd wat de "ontwerp"-kilometers per dag zijn die nodig zijn om dit probleem te voorkomen, tot nu toe geen antwoord. Heeft iemand anders dit probleem?
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2023 mercedes benz glc300 4matic.
 
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2023 Mercedes Benz glc300 4matic.
Ik heb dezelfde problemen meerdere keren gehad en ben meerdere keren gestrand, waardoor ik moest worden weggesleept. Niet cool als je een auto vol mensen hebt na het eten.

Na de tweede keer ben ik gaan zoeken naar lokale advocaten in Californië die gespecialiseerd zijn in de citroenwet. De derde keer kwam vrij snel en ik heb een verzoek ingediend bij het bedrijf om de auto terug te kopen, waar ze prompt mee akkoord gingen. Dus ik heb de advocaten van de citroenwet er buiten gelaten. Zodra Mercedes aanbiedt om de auto terug te kopen, doorloop je hetzelfde proces als een advocaat van de citroenwet. Het echte verschil is de kosten voor Mercedes door de advocaatkosten te moeten betalen.

Ik zal zeggen dat dit geen goede ervaring was toen ik voor het eerst in mijn leven bij Mercedes kwam.

Het hele proces van het aanbod om de auto terug te kopen tot het accepteren van een cheque en het aflossen van de banklening duurde ongeveer 3 maanden.

Uiteindelijk hebben ze een module vervangen die direct gerelateerd was aan het starten van de auto. Ik had meerdere problemen. De accu die leeg raakte na meerdere lange ritten werd opgelost met software-updates, maar de constante sensoren die afgingen en niet startten, was een ander probleem.

Ik zal ook zeggen dat mijn auto 3.000 mijl op de teller had staan en vijf keer in de garage heeft gestaan. Het was een 24 GLC 300.

Succes.
 
Dit is mogelijk al eerder besproken. Zo ja, excuses. Ik heb net een nieuwe GLC gekocht, gebouwd in november '23.
Ik heb lang geleden, met veel auto's en motorfietsen, geleerd om elke nieuwe auto altijd aan een oplader te leggen. Nieuwe batterijen krijgen vloeistof toegevoegd en worden dan in een nieuwe constructie geplaatst zonder ooit te worden opgeladen, en staan dan maandenlang stil. Tegen de tijd dat ik mijn GLC kocht en naar huis reed, gaf de AGM met een capaciteit van 80 Ah minder dan 20% lading aan. Het duurde bijna 2 dagen om op te laden met 1,3 ampère... doe de rekensom.
Dus mijn gloednieuwe 80 Ah-batterij is nu volledig opgeladen met ongeveer 60 Ah. Stel je eens voor wat een ravage ontladen batterijen aanrichten in complexe elektronica. Veel succes met het oplossen van problemen die worden veroorzaakt door een slecht onderhouden batterij. Meegemaakt, gedaan.
 
Ik heb dezelfde problemen meerdere keren gehad en ben meerdere keren gestrand, waardoor ik gesleept moest worden. Niet cool als je een auto vol mensen hebt na het eten.

Na de tweede keer ben ik gaan zoeken naar lokale advocaten in Californië die gespecialiseerd zijn in de citroenwet. De derde keer kwam vrij snel en ik heb een verzoek ingediend bij het bedrijf om de auto terug te kopen, waar ze prompt mee akkoord gingen. Dus ik heb de advocaten die gespecialiseerd zijn in de citroenwet buiten beschouwing gelaten. Zodra Mercedes aanbiedt om de auto terug te kopen, doorloop je hetzelfde proces als een advocaat die gespecialiseerd is in de citroenwet. Het echte verschil is de kosten voor Mercedes door de advocaatkosten te moeten betalen.

Ik zal zeggen dat dit geen goede ervaring was toen ik voor het eerst in mijn leven een Mercedes kreeg.

Het hele proces van het aanbod om de auto terug te kopen tot het accepteren van een cheque en het aflossen van de banklening duurde ongeveer 3 maanden.

Uiteindelijk hebben ze een module vervangen die direct gerelateerd was aan het starten van de auto. Ik had meerdere problemen. De batterij die leeg raakte na meerdere lange ritten werd opgelost met software-updates, maar de constante sensoren die afgingen en niet startten, was een ander probleem.

Ik zal ook zeggen dat mijn auto 3.000 mijl had en vijf keer in de garage stond. Het was een 24 GLC 300.

Succes.
 
Ik heb dezelfde problemen meerdere keren gehad en ben meerdere keren gestrand, wat gesleept moest worden. Niet cool als je een auto vol mensen hebt na het eten.

Na de tweede keer ben ik gaan zoeken naar lokale advocaten voor de citroenwet in Californië. De derde keer kwam vrij snel en ik heb een verzoek ingediend bij het bedrijf om de auto terug te kopen, waar ze prompt mee instemden. Dus ik heb de advocaten voor de citroenwet er buiten gelaten. Zodra Mercedes aanbiedt om de auto terug te kopen, doorloop je hetzelfde proces als een advocaat voor de citroenwet. Het echte verschil is de kosten voor Mercedes door de advocaatkosten te moeten betalen.

Ik zal zeggen dat dit geen goede ervaring was, toen ik voor het eerst in mijn leven in een Mercedes kwam.

Het hele proces van het aanbod om de auto terug te kopen tot het accepteren van een cheque en het aflossen van de banklening duurde ongeveer 3 maanden.

Uiteindelijk hebben ze een module vervangen die direct verband hield met het starten van de auto. Ik had meerdere problemen. De batterij die leeg raakte na meerdere lange ritten werd opgelost met software-updates, maar de constante sensoren die afgingen en niet startten, was een ander probleem.

Ik zal ook zeggen dat mijn auto 3.000 mijl had en vijf keer in de dealer stond. Het was een 24 GLC 300.

Succes.
Ik lease momenteel een 2023 GLC 300 MATIC PINNACLE, mijn eerste Mercedes Benz en ik heb verschillende problemen gehad met geen geluid, zekeringkast vervangen per terugroepactie, waarschuwingen van botsingssensoren die afgaan nadat een persoon langs mijn voertuig loopt. De dealer heeft een software-update uitgevoerd en af en toe krijg ik een bijna lege batterij als het voertuig vier dagen niet wordt gebruikt. Verder ben ik blij dat ik dit voertuig niet heb gekocht.
 
Moet u in Georgia wonen om uw auto te laten meetellen? De mijne is van 2024 en binnen een paar weken na aankoop begon ik de 12v-problemen te krijgen. Hij staat nu sinds 5 juli bij de dealer met één programma-update, maar blijft 12v-berichten krijgen.
 
Ik heb nu 6 maanden een nieuwe 2024 GLC. Ik ben een bestuurder met weinig kilometers, mijn dagelijkse woon-werkverkeer is ongeveer 16 kilometer. Ik krijg een terugkerende waarschuwing "de laadstatus van de startaccu is erg laag. Om ervoor te zorgen dat het voertuig start, rijd 48-96 kilometer of sluit een acculader aan". Ik heb al meer dan 30 jaar hetzelfde woon-werkverkeer en heb Chevy, Ford, BWM gehad en heb dit probleem nog nooit ervaren. Mijn lokale Mercedes-servicemanager vertelt me dat de Mercedes "oplossing" is om een "zondagsritje" te maken of een druppellader te gebruiken. Dit is het nieuwe "hybride" ontwerp van Mercedes, dat verondersteld wordt zuiniger te zijn. Maar in mijn geval worden alle brandstofbesparingen gecompenseerd door vereiste "zondagsritten". En wie gaat de motorkap openen en een druppellader aansluiten?? Het lijkt me dat de Mercedes-ingenieurs zich hebben vergist en een foutief ontwerp hebben geleverd. Ik heb mijn dealer gevraagd wat de "ontwerp"-kilometers per dag zijn die nodig zijn om dit probleem te voorkomen, tot nu toe geen antwoord. Heeft iemand anders dit probleem?
Mijn 2024 GLC, gekocht in november 2023, had hetzelfde probleem. De dealer heeft ernaar gekeken en zei dat alles in orde was. Ik vermoed dat het wordt veroorzaakt door een soort defecte software die Mercedes nog niet heeft ontdekt. Wanneer deze batterijwaarschuwing optreedt, hoor ik elke 2-3 minuten een zoemend geluid onder de motorkap aan de bestuurderskant. Ik heb deze "workaround" op de een of andere manier per ongeluk gevonden en het lijkt voor mij te werken. Sluit de auto altijd af met de afstandsbediening "dichtbij" de auto gedurende een paar seconden. Als ik de auto op afstand afsluit en de sleutelhanger niet in de buurt is, begint het geluid alsof het op zoek is naar iets om het afsluitproces te voltooien en binnen 2-3 uur krijg ik een waarschuwingsbericht over een lage batterij. Probeer dit in de tussentijd voordat Mercedes in staat is een permanente oplossing te bieden.
 
De oplossing is een nieuwe, volledig opgeladen batterij. Het is geen mild-hybride, elektrisch of softwareprobleem. Het gaat om waardeloze batterijen die nooit worden opgeladen tot hun nominale 80 ampère-uur en nooit in de buurt van een volledige lading zullen komen. Mijn batterij was 20% van zijn 80 Ah-classificatie na een rit van 40 mijl van de aankoop. Ik heb hem op een druppellader van 0,3 Ah gezet in de hoop dat hij zou bijladen, maar na 2 dagen besefte ik dat ik meer ampères nodig had om een lading door de AGM-batterij te drijven. Vervolgens verhoogde ik de lading tot 6 ampère en na 30 uur kreeg ik de lading tot 60% van de nominale 80 Ah. Ik besloot hem een maand of twee te rijden en hem opnieuw te controleren. Raad eens? Zoals verwacht, na 24 uur is de batterij weer terug op 20%. Ik geloof dat als dealers deze batterijen "koud" zouden controleren na 48 uur stilstand, ze zouden ontdekken dat de meeste van deze batterijen vervangen moeten worden. Zolang ze ze binnen een paar uur controleren nadat ze meer dan 15-20 minuten hebben gereden, zullen ze de eigenaren blijven vertellen dat de batterijen in orde zijn, omdat de batterijen voldoende koude startstroom hebben om de auto's te starten. Het is "catch 22"-domheid op zijn best. Mercedes moet de situatie volledig begrijpen, maar zoals de meeste fabrikanten weigeren ze toe te geven of te repareren. Zoals ik in een eerdere post zei... de batterijleverancier voegt het zuur toe, waardoor de batterijen minstens 60% van de nominale Ah zouden moeten halen zonder ze volledig op te laden tot de nominale 80 Ah, wat kosten en tijd toevoegt. Hoe langer ze zonder volledig op te laden, hoe minder lading ze ooit zullen kunnen vasthouden. Dan gaan de batterijen naar de fabriek en staan ze daar, wie weet hoe lang, sinds ze zijn voorbereid. Dan gaan ze in een bouw en worden ze een paar keer gestart in de volgende maand of langer voordat ze eindelijk aankomen bij de dealers die ze niet volledig opladen en dan eindigen we met nieuwe 80 Ah-batterijen die niet een fractie van hun nominale lading kunnen vasthouden. Ik heb nog niet besloten hoe ik hiermee omga voordat het elektronische problemen in mijn auto veroorzaakt. Ik zal waarschijnlijk mijn gemeten waarden aan de dealer presenteren en een keer om een nieuwe batterij vragen en hen vriendelijk vertellen dat mijn volgende woorden een eis zullen zijn voor een nieuwe batterij met aanvullende acties indien nodig. Als ze weigeren, zal ik hen vertellen dat ik een nieuwe batterij koop, een klacht indien bij de BBB, de procureur-generaal van de staat en nooit meer zaken met hen doe. Dan zal ik al die dingen doen.
 
Ik heb nu 6 maanden een nieuwe 2024 GLC. Ik ben een bestuurder met weinig kilometers, mijn dagelijkse woon-werkverkeer is ongeveer 16 kilometer. Ik krijg een terugkerende waarschuwing "de laadstatus van de startaccu is erg laag. Om ervoor te zorgen dat het voertuig start, rijd 50-100 kilometer of sluit een acculader aan". Ik heb al meer dan 30 jaar hetzelfde woon-werkverkeer en heb Chevy, Ford, BWM gehad en heb dit probleem nog nooit meegemaakt. Mijn lokale Mercedes-servicemanager vertelt me dat de Mercedes "oplossing" is om een "zondagsritje" te maken of een druppellader te gebruiken. Dit is het nieuwe "hybride"-ontwerp van Mercedes, dat zuiniger zou moeten zijn. Maar in mijn geval worden alle brandstofbesparingen gecompenseerd door de vereiste "zondagsritten". En wie gaat de motorkap openen en een druppellader aansluiten?? Het lijkt mij dat de Mercedes-ingenieurs zich hebben vergist en een foutief ontwerp hebben geleverd. Ik heb mijn dealer gevraagd wat de "ontwerp"-kilometers per dag zijn die nodig zijn om dit probleem te voorkomen, tot nu toe geen reactie. Heeft iemand anders dit probleem?
Ik heb 11 meldingen ontvangen in 6 maanden. Toen, na 320 kilometer te hebben gereden in 2 dagen, was de volgende dag de batterij leeg en kon ik de auto niet starten. De servicemedewerker van de dealer vertelde me dat ik niet genoeg met de auto reed - 34.000 mijl op de auto, maar volgens hem reed ik niet genoeg met de auto. Wees niet verbaasd als uw auto niet start omdat de batterij leeg is. Ongelooflijk!! Een dealer zei: "Het gebeurt de hele tijd - waar klaag je over?" Echt?
 
Mijn 2024 GLC, gekocht in november 2023, had hetzelfde probleem. De dealer heeft ernaar gekeken en zei dat alles in orde was. Ik vermoed dat het wordt veroorzaakt door een soort defecte software die Mercedes nog niet heeft ontdekt. Wanneer deze batterijwaarschuwing optreedt, hoor ik elke 2-3 minuten een zoemend geluid onder de motorkap aan de bestuurderskant. Ik heb deze "work-around" op de een of andere manier per ongeluk gevonden en het lijkt voor mij te werken. Sluit de auto altijd af met de sleutelhanger "dichtbij" de auto gedurende een paar seconden. Als ik de auto op afstand afsluit en de sleutelhanger niet in de buurt is, zou het geluid beginnen alsof het op zoek is naar iets om het afsluitproces te voltooien en binnen 2-3 uur krijg ik een waarschuwing voor een bijna lege batterij. Probeer dit in de tussentijd voordat Mercedes in staat is een permanente oplossing te bieden.
Ik probeer dat, het geluid is gestopt en ik heb nog geen waarschuwing voor een bijna lege batterij gekregen. Het is pas een paar dagen geleden. In de tussentijd heb ik een druppellader gekocht voor het geval dat. De dealer vertelde me om lange ritten te maken om te voorkomen dat dit gebeurt. Belachelijk!
 
Ik heb mijn GLC300 coupé in december 2023 ontvangen. Hij is eind november 2023 gebouwd. Ik had het probleem met de startaccu. De technicus bij mijn dealer heeft het uiteindelijk opgelost. Hij zei dat de overspray tijdens de productie de aarddraad had aangetast. Hij heeft deze schoongemaakt en de accu vervangen, en ik heb tot op heden, 1 november, helemaal geen problemen meer gehad met de auto. Het lijkt erop dat dit een probleem met de kwaliteitscontrole op de productielocatie moet zijn geweest. Ik hoop dat dit anderen met het probleem helpt.
 
21 - 39 of 76 Posts