Ik heb bijna 6 maanden een nieuwe 2024 GLC. Ik ben een bestuurder die weinig kilometers maakt, mijn dagelijkse woon-werkverkeer is ongeveer 16 kilometer. Ik krijg een terugkerende waarschuwing "de laadstatus van de startaccu is erg laag. Om ervoor te zorgen dat de auto start, rijd 48-96 kilometer of sluit een acculader aan". Ik heb al meer dan 30 jaar hetzelfde woon-werkverkeer en heb Chevy, Ford, BWM gehad en heb dit probleem nog nooit meegemaakt. Mijn lokale Mercedes servicemanager vertelt me dat de Mercedes "oplossing" is om een "zondagsritje" te maken, of een druppellader te gebruiken. Dit is Mercedes' nieuwe "hybride" ontwerp, dat verondersteld wordt brandstofefficiënter te zijn. Maar in mijn geval worden alle brandstofbesparingen tenietgedaan door de vereiste "zondagsritten". En wie gaat de motorkap openen en een druppellader aansluiten?? Het lijkt me dat de Mercedes-ingenieurs zich hebben vergist en een foutief ontwerp hebben geleverd. Ik heb mijn dealer gevraagd wat de "ontwerp" kilometers per dag vereist zijn om dit probleem te voorkomen, tot nu toe geen reactie. Heeft iemand anders dit probleem?