Mercedes GLC Forum banner
61 - 76 of 76 Posts
Ik had dit probleem met mijn GLC300 uit 2023 met lage kilometerstand. Ze zeiden dat wanneer je de auto uitzet, deze een systeem uitvoert door alle systemen te doorlopen en vervolgens af te sluiten. In mijn geval veroorzaakte iets dat deze controle in een eindeloze lus draaide. Dit was de oorzaak van het leeglopen van de batterij. Ze voerden een "update" uit en controleerden of de auto correct werd afgesloten. Dat is ongeveer 6 weken geleden en ik heb het probleem sindsdien niet meer gehad. Duimen…
 
Mijn 2021 GLC300 is sinds vorige week maandag bij de dealer. Ze proberen de stroomafname van de batterij te achterhalen. Vandaag de dag zitten ze nog steeds te krabben, want ze hebben de batterij de week ervoor vervangen. De saga gaat verder... :rolleyes:
 
Ik had dit probleem met mijn GLC300 uit 2023 met lage kilometerstand. Ze zeiden dat wanneer je de auto uitzet, deze een systeem uitvoert door alle systemen te doorlopen en vervolgens af te sluiten. In mijn geval veroorzaakte iets dat deze controle in een eindeloze lus draaide. Dit was wat de batterij leegmaakte. Ze voerden een "update" uit en controleerden of de auto correct werd afgesloten. Dat is ongeveer 6 weken geleden en ik heb het probleem sindsdien niet meer gehad. Duimen...
Geef het ongeveer 6-8 maanden met dezelfde rijstijl. Ik dacht ook dat ze de mijne hadden gerepareerd... 6 maanden later... hetzelfde weer helemaal opnieuw... dit duurt al sinds 2021... de 4e batterij is twee weken geleden geplaatst en staat sinds gisteren weer een week bij de dealer.
 
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2024. Ik rijd niet veel. Niet elke dag. Als ik rijd, misschien een paar blokken. Maar zelfs nadat ik 50 mijl heb gereden, gebeurt het nog steeds. Deze keer kreeg ik niet de waarschuwing dat de batterij gedeeltelijk was opgeladen, maar ging ik direct naar kritiek laag nadat we 25 mijl heen en weer hadden gereden. Ik zal morgen de dealer bellen en kijken of ze de sensor en software kunnen controleren.
Ik had ook het controlelampje van de motor, zelfs nadat ik de auto voor het eerst had ontvangen. Elke keer als ik hem naar de dealer breng, gebeurt het niet. De laatste softwarefix van de terugroepactie leek dat probleem op te lossen. Tot nu toe heb ik het sinds augustus vorig jaar niet meer gehad.
Ik heb nog een probleem: ofwel de bestuurdersstoel gaat soms niet omhoog. Af en toe beweegt de stoel naar voren, maar gaat niet omhoog. Heb het onlangs niet meer gehad, maar het is vervelend omdat ik klein ben, dus ik kan de motorkap niet echt zien als ik niet hoog zit…
 
Had dezelfde problemen als u. Heb het tot nu toe drie keer naar de dealer gebracht om het op te laden. De laatste keer gaven ze aan dat ze een aantal elektrische onderdelen opnieuw hadden geprogrammeerd en tot nu toe is het niet meer teruggekomen. Vorige maand ging het controlelampje van de motor branden en gaf aan dat het voertuig onmiddellijk moest worden gestopt. Wederom had het iets met de batterij te maken en ze hebben nog wat herprogrammering gedaan en tot nu toe gaat het goed. Ik vertelde hen dat een grotere dynamo het probleem zou oplossen, maar ze wilden zich niet vastleggen op mijn bewering. Hopelijk erkent Mercedes hun probleem en lost het op. Hoeveel van ons die problemen hebben, zouden er nog een kopen? Ik niet.
 
Wat frustrerend.
Ik ben gisteren bij de dealer geweest. Ze zeiden dat de auto zoveel elektrische dingen heeft dat als ik niet minstens 20 minuten per dag rijd, en als ik de auto 2 dagen laat staan, dat te lang is en de batterij leegloopt. Ze vertelden me om een ​​acculader te halen en deze aan te sluiten als ik 2 dagen niet rijd.
Ik heb dit soort rijgedrag al lange tijd. Ik had voor deze een MB stationwagen, GLE, Audi, BMW, Infinity. Geen van de auto's, inclusief andere Mercedes, deed het. Tenzij het komt omdat ze niet zoveel elektrische dingen hadden.
 
Ik heb meerdere keren dezelfde problemen gehad en ben meerdere keren gestrand, waardoor ik gesleept moest worden. Niet cool als je na het eten een auto vol mensen hebt.

Na de tweede keer ben ik gaan zoeken naar lokale advocaten in Californië die gespecialiseerd zijn in de citroenwet. De derde keer kwam vrij snel en ik heb een verzoek ingediend bij het bedrijf om de auto terug te kopen, waar ze prompt mee akkoord gingen. Dus ik heb de advocaten van de citroenwet er buiten gelaten. Zodra Mercedes aanbiedt om de auto terug te kopen, doorloop je hetzelfde proces als een advocaat van de citroenwet. Het echte verschil is de kosten voor Mercedes door de advocaatkosten te moeten betalen.

Ik zal zeggen dat dit geen goede ervaring was toen ik voor het eerst in mijn leven een Mercedes kreeg.

Het hele proces van het aanbod om de auto terug te kopen tot het accepteren van een cheque en het aflossen van de banklening duurde ongeveer 3 maanden.

Uiteindelijk hebben ze een module vervangen die direct gerelateerd was aan het starten van de auto. Ik had meerdere problemen. De accu die leeg raakte na meerdere lange ritten werd opgelost met software-updates, maar de constante sensoren die afgingen en niet startten, was een ander probleem.

Ik zal ook zeggen dat mijn auto 3.000 mijl had en vijf keer in de dealer stond. Het was een 24 GLC 300.

Succes.
Ik heb dezelfde batterijproblemen en allerlei andere kleine problemen met een GLC 300, 2024. Erg frustrerend en tijdrovend. Eerste keer Mercedes-eigenaar en niet onder de indruk. Ik heb om een terugbetaling gevraagd en ze blijven de software updaten...
 
Mijn echte probleem is misschien niet het daadwerkelijke batterijprobleem. De enige manier om erachter te komen is om hem naar de dealer of een auto-onderdelenwinkel te brengen en de spanningstest te doen wanneer ik de waarschuwing voor een bijna lege batterij krijg. De reden dat ik dat denk, is dat de laatste keer dat dit gebeurde, was nadat we 50 mijl hadden gereden. Kreeg rond 21.00 uur een waarschuwing. Ik startte de auto. Dit gebeurde twee keer voordat ik ging slapen. 's Nachts, niets. 's Ochtends, niets. Naar een winkel gereden. Toen gebeurde het. Naar de dealer gebracht, maar er werd me verteld om de druppellader te halen. Toen kwam ik thuis, niets. Sindsdien, niets. Als het de daadwerkelijke bijna lege batterij was, denk ik dat hij inmiddels leeg en dood zou zijn geweest.
 
Ik had hetzelfde probleem met mijn 2023 GLC300. Ik reed een uur om de batterij op te laden, maar dat loste het probleem niet op. De dealer ontdekte dat wanneer de auto wordt uitgeschakeld, een systeemcontrole rondloopt en de auto vervolgens daadwerkelijk wordt uitgeschakeld. In mijn geval bleef de systeemcontrole hangen en herhaalde zich steeds opnieuw. Dit ontlaadde de 12V-batterij. Ze hebben een update toegepast en het lijkt het probleem te hebben opgelost. Het is meer dan een maand geleden en het probleem is niet meer teruggekomen.
 
Mijn probleem is misschien niet het daadwerkelijke batterijprobleem. De enige manier om erachter te komen is om het naar de dealer of een auto-onderdelenwinkel te brengen en de spanningstest te doen wanneer ik de waarschuwing voor een bijna lege batterij heb. De reden dat ik denk dat dit het geval is, is dat het de vorige keer gebeurde nadat we 50 mijl hadden gereden. Kreeg om ongeveer 21.00 uur een waarschuwing. Ik startte de auto. Dit gebeurde twee keer voordat ik ging slapen. 's Nachts, niets. Ochtend, niets. Naar een winkel gereden. Toen gebeurde het. Naar de dealer gebracht, maar er werd me verteld dat ik de druppellader moest halen. Toen kwam ik thuis, niets. Sindsdien niets. Als het de daadwerkelijke bijna lege batterij was, denk ik dat deze inmiddels leeg en dood zou zijn.
Ga nooit in de auto zitten en naar de radio luisteren met de motor uit, poef geen vermelding bij terugkomst. Hulpaccu een ramp en Mercedes Me-app verwijderen! Als je de stoelen voorverwarmt, gaat de hulpaccu kapot 🇮🇪👍
 
Mercedes vindt dat je hem om de 3 dagen moet opladen en minstens 40 minuten per dag moet rijden. Dit stond op mijn reparatiebon. Tijd voor een class action rechtszaak.
Dit is precies wat er met mijn voertuig aan de hand is. Om de 3 dagen krijg ik de Low-Batt melding als ik niet minstens 20 minuten achter elkaar heb gereden. Dit gebeurt al sinds 2021, 4 maanden nadat ik hem kocht. Als ze de batterij vervangen, gaat hij 6 tot 8 maanden mee voordat dit probleem weer optreedt. De laatste twee batterijen zijn echter in januari 2025 vervangen en de laatste begint nu te falen, vandaar de low-battery melding.

Alan0753 - er loopt een class action rechtszaak in Georgia. Hun zaak draait echter om "plotselinge batterijontlading", wat betekent dat de batterij plotseling leegloopt tijdens het rijden, wat een veiligheidsprobleem veroorzaakt. Mijn mening is dat dit allemaal met hetzelfde probleem te maken heeft. Degenen onder ons die geluk hebben dat hij niet leeg is gelopen tijdens het rijden, zijn dat gewoon... Gelukkig.

Het zou logisch zijn als je een kopie van die factuur deelt met de advocaat die die zaak behandelt, omdat het hen extra munitie geeft om te proberen al onze problemen te dekken, aangezien ze mijn onderhoudsgeschiedenis en de registratie hebben van mijn melding van het probleem om de 3 dagen en onafgebroken rijden gedurende 20 minuten of 20 mijl. In mijn geval schreef de dealer dat de klant niet genoeg rijdt. Als ze de auto minder dan 10.000 mijl per jaar rijden, beschadigt dat de batterij en vervalt de garantie.

Neem contact met hen op, stuur ze je info, een korte geschiedenis van het probleem... Ze reageren heel snel.

Er staat nog een MB class action rechtszaak op hun hoofdpagina over "geroeste subframe en remleidingen" voor iedereen die die problemen heeft.

We moeten ALLEMAAL actie ondernemen. Deze bedrijven doen ALLEMAAL hetzelfde, ze bezuinigen op alle fronten voor hogere prijzen en grotere winsten ten koste van onze frustratie.
 
Ik heb bijna 6 maanden een nieuwe 2024 GLC. Ik ben een bestuurder die weinig kilometers maakt, mijn dagelijkse woon-werkverkeer is ongeveer 16 kilometer. Ik krijg een terugkerende waarschuwing "de laadstatus van de startaccu is erg laag. Om ervoor te zorgen dat het voertuig start, rijd 48-96 kilometer of sluit een acculader aan". Ik heb al meer dan 30 jaar hetzelfde woon-werkverkeer en heb Chevy, Ford, BWM gehad en heb dit probleem nog nooit ervaren. Mijn lokale Mercedes-servicemanager vertelt me dat de Mercedes "oplossing" is om een "zondagsritje" te maken of een druppellader te gebruiken. Dit is het nieuwe "hybride" ontwerp van Mercedes, dat zuiniger zou moeten zijn. Maar in mijn geval worden alle brandstofbesparingen gecompenseerd door de vereiste "zondagsritjes". En wie gaat de motorkap openen en een druppellader aansluiten?? Het lijkt me dat de Mercedes-ingenieurs zich hebben vergist en een foutief ontwerp hebben geleverd. Ik heb mijn dealer gevraagd wat de "ontwerp"-kilometers per dag zijn die nodig zijn om dit probleem te voorkomen, tot nu toe geen antwoord. Heeft iemand anders dit probleem?
JA! Zelfde antwoord van mijn Mercedes-dealer. Ik heb geprobeerd om meer ritten per week te maken, maar kwam net terug van een reis van 4 dagen (in een ander voertuig) en kreeg weer de batterijwaarschuwing. Had dit probleem niet met mijn oude Lexus hybride
 
61 - 76 of 76 Posts