Mercedes GLC Forum banner
41 - 56 of 56 Posts
Ik heb een GLC 220d uit 2018. Ik kan me niet herinneren dat de start/stop ooit heeft gewerkt als ik de auto gebruik. Ik gebruik de auto niet vaak, maar mijn vader, de belangrijkste gebruiker van de auto, zegt dat het al een tijdje niet meer werkt. Ik krijg geen foutmeldingen, alleen het start/stop-symbool met een streep erdoor op het dashboard. Ik heb nog steeds een verlengde MB-garantie. Dus ik denk dat ik ermee naar de garage moet gaan.

Ik heb een GLC 220d uit 2018. Ik kan me niet herinneren dat de start/stop ooit heeft gewerkt als ik de auto gebruik. Ik gebruik de auto niet vaak, maar mijn vader, de belangrijkste gebruiker van de auto, zegt dat het al een tijdje niet meer werkt. Ik krijg geen foutmeldingen, alleen het start/stop-symbool met een streep erdoor op het dashboard. Ik heb nog steeds een verlengde MB-garantie. Dus ik neem aan dat ik hem moet laten nakijken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De kans is groot dat er niets mis is met het systeem. Er zijn zoveel variabelen die voorkomen dat de automatische start-stop werkt, dat ik me echt afvraag waarom ze ĂĽberhaupt zo'n systeem hebben. Dingen als de laadtoestand van de batterij, of de airco de doeltemperatuur heeft bereikt, de motortemperatuur en een paar andere zaken zoals regen/ruitenwissers etc. worden allemaal meegenomen. Sommige nieuwe auto's zoals Toyota laten nu niet meer zien of de start/stop niet werkt, vermoedelijk om zoveel vragen van klanten te voorkomen.

Mercedes heeft het extra probleem dat de batterij in eerste instantie niet volledig wordt opgeladen door de dynamo. Hij gaat naar ongeveer 80% en laadt van daaruit langzaam op, zodat, tenzij de auto veel wordt gebruikt, de laadtoestand net onder de drempel kan liggen om de automatische start/stop te laten werken.

Bedankt voor het advies in deze thread, ik heb de zekering geprobeerd maar dat werkte niet.
Ik heb het onderdeel vervangen, wat vrij eenvoudig is om te doen en ik heb geen foutmeldingen meer.

Hallo, geweldig bericht!
Ik heb onlangs mijn hulpaccu vervangen, bedankt voor de tips.
De waarschuwing op het dashboard is nog niet verdwenen, duurt het even om de condensatoren op te laden of kan de zekering zijn gesprongen?
De foutmelding verscheen na het opladen van de batterij……??

Hallo, geweldige post!
Ik heb onlangs mijn hulpaccu vervangen, bedankt voor de tips.
De waarschuwing op het dashboard is nog niet verdwenen, duurt het even voordat de condensatoren zijn opgeladen of kan de zekering zijn gesprongen?
De foutmelding kwam na het opladen van de batterij……??
Net de post over de zekering gezien!
Hij was doorgebrand… nu vervangen en foutmelding verholpen?
jullie zijn de besten.

Iemand ideeën als ik de omvormer en zekering heb vervangen en het lampje op het dashboard "Hulpaccu storing" nog steeds brandt? Wat moet ik hierna controleren?

Ideeën als ik de omvormer en zekering heb vervangen en het lampje op het dashboard "Hulpaccu storing" nog steeds brandt. Waar moet ik hierna kijken?
Heb je de hulpaccu vervangen? Kleine batterij achter de beenruimte van de voorstoel (in mijn auto).

Ik heb de mijne ook veranderd. Ik heb de oude geopend. Yiekkkkk......het stinkt. Zwarte, geleiachtige substantie lekte uit 2 condensatoren. Bedankt voor de instructie!!!

Vaak zijn deze fouten te wijten aan een defecte hulpaccu. Ik kwam verschillende YouTube-video's tegen waarin een batterijvervanging werd voorgesteld. Voor mij werd het probleem opgelost toen ik koos voor een originele Mercedes-Benz hulpaccu. Het is een goed idee om de spanning van uw batterij te controleren met een voltmeter of multimeter. Een gezonde batterij moet ongeveer 12 volt registreren; als deze lager is, is het misschien tijd voor vervanging. Het onderhouden van een goede batterij is cruciaal voor de prestaties en betrouwbaarheid van uw voertuig, omdat een zwakke batterij kan leiden tot sporadische foutmeldingen. Als u benieuwd bent naar het specifieke model dat ik heb gebruikt, hier is de link: Originele Mercedes-Benz A2059053414 Voltage Converter Hulpaccu.

Mijn foutmelding is nu verdwenen zonder enige interventie anders dan het meer rijden van het voertuig. Ik denk dat het veilig is om aan te nemen dat in veel gevallen de foutmelding het gevolg is van een gebrek aan gebruik van het voertuig, wat resulteert in een lage laadtoestand van de hoofd- en hulpaccu. Behalve dat de hulpaccu wordt opgeladen tijdens het uitrollen. Dat is waar je voet van het gaspedaal gaat en het voertuig uitrolt. Ik denk dat dat een manier is om meer zuinigheid uit de auto te halen.

Je kunt zien hoe het oplaadt door naar beneden te scrollen naar het gedeelte over brandstofverbruik (opladen wordt aan de linkerkant weergegeven)
Dit was precies mijn ervaring. Het verscheen een tijdje en verdween nadat ik meer met mijn auto had gereden. Daarvoor stond hij ongeveer 10 dagen bij de monteur voor een lakbeurt, dus ik denk dat die stilstand de lading heeft beĂŻnvloed.

Hallo, ik zie dat een paar mensen de 448-zekering noemen. Er staat 10N op. Ik heb gelezen dat dit betekent dat hij vernikkeld moet zijn, maar ik kan hem nergens vinden. Kan iemand een link delen?

Voor degenen die zich afvragen waar ze een 10N-zekering voor de auto kunnen vinden, neem contact op met uw lokale Mercedes-dealer. Ik kon het niet online vinden, maar de dealer kon het bestellen voor $4 per zekering.

41 - 56 of 56 Posts