Dus, 8 weken nadat de garantie van 3 jaar was verlopen, besloot Red Ken de Wet van Sodom op te roepen en een waarschuwing "Hulpaccu-storing" te geven. Als de Drama Queen besloot hij deze waarschuwing in rode letters op het dashboard te laten verschijnen en deze te vergezellen van een herhaald waarschuwingsgeluid om mijn aandacht volledig te richten op dit darmverscheurende Def Con 1-scenario.
Ik kan het alleen maar toeschrijven aan zijn zieke gevoel voor humor, aangezien het mobiele ravefeest uiteindelijk afnam tot een meer ingetogen, af en toe knipperende waarschuwing in stille witte tekst.
Een snelle Google vertelde me dat ik ongeveer ÂŁ 400 kwijt zou zijn om deze fout door de dealer te laten verhelpen en zelfs als ik mijn eigen lichaamsgewicht aan worteltaart en gefilterde koffie zou consumeren en elke zak zou vullen met Molton Brown handzeep tijdens het bezoek, zou ik nog steeds aan het verliezende eind van die deal staan. Door wat dieper te graven, ontdekte ik dat de zogenaamde hulpaccu die in de GLC is gemonteerd, in feite slechts een simpele spanningsomvormer is die bestaat uit enkele componenten op een printplaat en 4 opslagcondensatoren, allemaal ondergebracht in een plastic behuizing. Het is in de eerste plaats vereist voor de Stop/Start-faciliteit, hoewel het ook integraal kan zijn voor enkele van de andere functies zoals radar en camera's.
Ik besloot dat ik gewoon de unit zou proberen te verwisselen om te zien of de storingswaarschuwing zou verdwijnen. Immers, in de woorden van Jeremy Clarkson: "Hoe moeilijk kan het zijn?" Mercedes-Benz of Newcastle heeft een eBay-winkel waar ze originele "gereviseerde" spanningsomvormers aanbieden voor ÂŁ 102,99 geleverd (met een flinke korting van ÂŁ 1,03 als je via de Top Cashback-website gaat). Maar eerst moest ik de hulpaccu vinden. Google vertelde me dat deze zich in de voorste voetruimte van de normale C-Klasse bevond, dus dat leek me een niet al te onredelijk uitgangspunt. Aangezien moderne auto's voornamelijk in elkaar worden gezet met een klik/vergrendelingssysteem in Ikea-stijl, verwijderde overvloedig knijpen, wrikken en trekken de meeste panelen, waardoor ik de vloerbedekking en geluidsisolatie kon optillen en uiteindelijk de spanningsomvormer kon blootleggen die aan de basis van het voorste schot net onder de subwoofer was gemonteerd. Een enkele 10 mm moer en een vergrendelde elektrische connector waren alles wat de unit op zijn plaats hield. Ik stak de connector in de nieuwe unit en startte Ken voorzichtig op. Het storingsbericht was verdwenen!!! De lucht was gevuld met vogelgezang, een lichtstraal verscheen uit de hemel en ik zweer dat ik een koor van engelen kon horen.
Verdere lezing op internet bevestigt dat dit geen ongewone fout is in de A-, C- en E-klassen, zoals blijkt uit een reeks vervangen onderdeelnummers voor de spanningsomvormer. Uiteraard, als de fout zich voordoet binnen de eerste 3 jaar, is het slechts een simpele trip naar uw dealer, maar voor oudere auto's kunt u voor ongeveer ÂŁ 100, minder dan een uur van uw tijd en wat spierpijn uit de gevangenis komen. Oh, en de ervaring heeft me ook geleerd dat de kleur van adrenaline bruin lijkt te zijn en Artico kunstleer opmerkelijk vlekbestendig is.
Defect onderdeel (boven) vs. gereviseerd onderdeel (onder)
Locatie van de spanningsomvormer (ook wel hulpaccu genoemd)
Een snelle Google vertelde me dat ik ongeveer ÂŁ 400 kwijt zou zijn om deze fout door de dealer te laten verhelpen en zelfs als ik mijn eigen lichaamsgewicht aan worteltaart en gefilterde koffie zou consumeren en elke zak zou vullen met Molton Brown handzeep tijdens het bezoek, zou ik nog steeds aan het verliezende eind van die deal staan. Door wat dieper te graven, ontdekte ik dat de zogenaamde hulpaccu die in de GLC is gemonteerd, in feite slechts een simpele spanningsomvormer is die bestaat uit enkele componenten op een printplaat en 4 opslagcondensatoren, allemaal ondergebracht in een plastic behuizing. Het is in de eerste plaats vereist voor de Stop/Start-faciliteit, hoewel het ook integraal kan zijn voor enkele van de andere functies zoals radar en camera's.
Ik besloot dat ik gewoon de unit zou proberen te verwisselen om te zien of de storingswaarschuwing zou verdwijnen. Immers, in de woorden van Jeremy Clarkson: "Hoe moeilijk kan het zijn?" Mercedes-Benz of Newcastle heeft een eBay-winkel waar ze originele "gereviseerde" spanningsomvormers aanbieden voor ÂŁ 102,99 geleverd (met een flinke korting van ÂŁ 1,03 als je via de Top Cashback-website gaat). Maar eerst moest ik de hulpaccu vinden. Google vertelde me dat deze zich in de voorste voetruimte van de normale C-Klasse bevond, dus dat leek me een niet al te onredelijk uitgangspunt. Aangezien moderne auto's voornamelijk in elkaar worden gezet met een klik/vergrendelingssysteem in Ikea-stijl, verwijderde overvloedig knijpen, wrikken en trekken de meeste panelen, waardoor ik de vloerbedekking en geluidsisolatie kon optillen en uiteindelijk de spanningsomvormer kon blootleggen die aan de basis van het voorste schot net onder de subwoofer was gemonteerd. Een enkele 10 mm moer en een vergrendelde elektrische connector waren alles wat de unit op zijn plaats hield. Ik stak de connector in de nieuwe unit en startte Ken voorzichtig op. Het storingsbericht was verdwenen!!! De lucht was gevuld met vogelgezang, een lichtstraal verscheen uit de hemel en ik zweer dat ik een koor van engelen kon horen.
Verdere lezing op internet bevestigt dat dit geen ongewone fout is in de A-, C- en E-klassen, zoals blijkt uit een reeks vervangen onderdeelnummers voor de spanningsomvormer. Uiteraard, als de fout zich voordoet binnen de eerste 3 jaar, is het slechts een simpele trip naar uw dealer, maar voor oudere auto's kunt u voor ongeveer ÂŁ 100, minder dan een uur van uw tijd en wat spierpijn uit de gevangenis komen. Oh, en de ervaring heeft me ook geleerd dat de kleur van adrenaline bruin lijkt te zijn en Artico kunstleer opmerkelijk vlekbestendig is.
Defect onderdeel (boven) vs. gereviseerd onderdeel (onder)

Locatie van de spanningsomvormer (ook wel hulpaccu genoemd)
