Mercedes GLC Forum banner
41 - 56 of 56 Posts
Mam GLC 220d z 2018 roku. Nie pamiętam, żeby funkcja start/stop kiedykolwiek działała, gdy używam samochodu. Nie używam samochodu często, ale mój tata, główny użytkownik samochodu, mówi, że nie działa od jakiegoś czasu. Nie otrzymuję żadnych komunikatów o błędach, tylko symbol start/stop z przekreśleniem pojawia się na desce rozdzielczej. Nadal mam przedłużoną gwarancję MB. Więc zgaduję, że powinienem z tym pójść.
 
Mam GLC 220d z 2018 roku. Nie pamiętam, żeby start/stop kiedykolwiek działał, kiedy używam samochodu. Nie używam samochodu często, ale mój tata, główny użytkownik samochodu, mówi, że nie działa od jakiegoś czasu. Nie dostaję żadnych komunikatów o błędach, tylko symbol start/stop z kreską na desce rozdzielczej. Nadal mam przedłużoną gwarancję MB. Więc zgaduję, że powinienem go oddać do serwisu.


Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
Są szanse, że z systemem wszystko jest w porządku. Jest tak wiele zmiennych, które uniemożliwiają działanie automatycznego start-stop, że naprawdę zastanawiam się, po co w ogóle mają taki system. Czynniki takie jak stan naładowania akumulatora, czy klimatyzacja osiągnęła zadaną temperaturę, temperatura silnika i kilka innych, takich jak deszcz/wycieraczki itp. są brane pod uwagę. Niektóre nowe samochody, takie jak Toyota, nie pokazują już, czy start/stop nie działa, prawdopodobnie po to, aby uniknąć tak wielu zapytań klientów.

Mercedes ma dodatkowy problem polegający na tym, że akumulator nie jest w pełni ładowany przez alternator w pierwszym przypadku. Osiąga około 80% i powoli ładuje się od tego momentu, więc o ile samochód nie jest często używany, stan naładowania może być tuż poniżej progu, aby automatyczny start/stop działał.
 
Dziękuję za radę w tym wątku, próbowałem z bezpiecznikiem, ale to nie zadziałało.
Zastąpiłem tę część, co jest dość proste i nie mam już żadnych komunikatów o błędach.
 
Cześć, świetny post!
Wymieniłem ostatnio akumulator pomocniczy, dzięki za wskazówki.
Ostrzeżenie na desce rozdzielczej jeszcze nie zniknęło, czy naładowanie kondensatorów zajmuje trochę czasu, czy może przepalił się bezpiecznik?
Błąd pojawił się po naładowaniu akumulatora……??
 
Witaj, świetny post!
Wymieniłem ostatnio akumulator pomocniczy, dzięki za wskazówki.
Ostrzeżenie na desce rozdzielczej jeszcze nie zniknęło, czy naładowanie kondensatorów zajmuje trochę czasu, czy może przepalił się bezpiecznik?
Błąd pojawił się po naładowaniu akumulatora……??
Widziałem właśnie post o bezpieczniku!
Przepalił się… teraz wymieniony i błąd usunięty?
Jesteście najlepsi.
 
Czy ktoś ma pomysły, jeśli wymieniłem przetwornicę, wymieniłem bezpiecznik i nadal świeci się kontrolka na desce rozdzielczej "Usterka akumulatora pomocniczego"? Co powinienem sprawdzić dalej?
 
Jakieś pomysły, jeśli wymieniłem przetwornicę, wymieniłem bezpiecznik i wciąż świeci się kontrolka na desce rozdzielczej „Awaria akumulatora pomocniczego”. Gdzie powinienem szukać dalej?
Czy wymieniłeś akumulator pomocniczy? Mały akumulator umieszczony za ścianą przestrzeni na nogi pasażera (w moim samochodzie).
 
Ja też zmieniłem swój. Otworzyłem stary. Yiekkkkk......śmierdzi. Czarna, galaretowata substancja wyciekła z 2 kondensatorów. Dzięki za instrukcję!!!
 
Często te błędy są spowodowane awarią akumulatora pomocniczego. Natknąłem się na kilka filmów na YouTube sugerujących wymianę akumulatora. W moim przypadku problem został rozwiązany, gdy zdecydowałem się na oryginalny akumulator pomocniczy Mercedes-Benz. Dobrym pomysłem jest monitorowanie napięcia akumulatora za pomocą woltomierza lub multimetru. Sprawny akumulator powinien rejestrować około 12 woltów; jeśli jest poniżej tego poziomu, może to być czas na wymianę. Utrzymanie dobrego akumulatora jest kluczowe dla wydajności i niezawodności pojazdu, ponieważ słaby akumulator może prowadzić do sporadycznych komunikatów o błędach. Jeśli jesteś ciekawy konkretnego modelu, którego użyłem, oto link: Oryginalny akumulator pomocniczy konwertera napięcia Mercedes-Benz A2059053414.
 
Mój komunikat o błędzie zniknął teraz bez żadnej interwencji, poza większym prowadzeniem pojazdu. Myślę, że można założyć, że w wielu przypadkach komunikat o błędzie jest wynikiem braku użytkowania pojazdu, co skutkuje niskim stanem naładowania akumulatora głównego i pomocniczego. Z wyjątkiem akumulatora pomocniczego, który ładuje się podczas dobiegu. To wtedy, gdy zdejmujesz nogę z pedału przyspieszenia, a pojazd jedzie na luzie. Myślę, że to jeden ze sposobów na wyciśnięcie większej ekonomii z samochodu.

Możesz zobaczyć, jak się ładuje, przewijając w dół do sekcji zużycia paliwa (ładowanie jest wyświetlane po lewej stronie)
To było dokładnie moje doświadczenie. Pojawiło się na chwilę i zniknęło po tym, jak więcej jeździłem moim samochodem. Wcześniej był u mechanika na malowaniu przez około 10 dni, więc przypuszczam, że czas bezczynności wpłynął na ładowanie.
 
Cześć, widzę, że kilka osób wspomina o wymianie bezpiecznika 448. Jest na nim napisane 10N. Czytałem, że oznacza to, że musi być niklowany, ale nie mogę go nigdzie znaleźć. Czy ktoś może udostępnić link?
 
Jeśli ktoś zastanawia się, gdzie znaleźć bezpiecznik samochodowy 10N, skontaktuj się z lokalnym dealerem Mercedesa. Nie mogłem go znaleźć w Internecie, ale dealer był w stanie zamówić go za 4 dolary za bezpiecznik.
 
41 - 56 of 56 Posts