Mercedes GLC Forum banner
21 - 40 of 90 Posts
Mam 250d GLC z 2018 roku z podobnym problemem z poborem prądu z akumulatora. Jeśli samochód nie jest używany przez dwa dni, otrzymuję wiadomość w aplikacji i w samochodzie, że poziom naładowania akumulatora 12 V jest na krytycznym poziomie. Nikt - w tym główny dealer - nie wydaje się wiedzieć, co jest tego przyczyną. Czy ktoś miał rozwiązany podobny problem?
 
Odebrałem zamówionego GLC 2023 około sześciu tygodni temu. Przejechałem nim 3000 mil bez żadnych problemów. Potem stał w moim garażu przez około trzy tygodnie (byłem poza miastem). Kilka dni temu otrzymałem automatycznie wygenerowaną wiadomość e-mail od Mercedes Me Connect z informacją, że stan naładowania mojej baterii jest „krytyczny” i że powinienem przejechać samochodem od 30 do 60 minut lub podłączyć ładowarkę. Więc pojechałem. Wszystko w porządku. Przyglądając się temu, odkryłem, że samochód zużywa swoją baterię 12 V tylko podczas postoju, niezależnie od tego, czy stoi na parkingu dealera, czy w twoim garażu. Być może jest on podłączony do usług online, systemu alarmowego, funkcji 360 stopni lub czegokolwiek innego. Słaba bateria może powodować wszelkiego rodzaju problemy. Jeśli wiesz, że samochód będzie stał przez „dłuższe okresy nieużywania” (instrukcja Mercedesa), powinieneś włączyć „tryb gotowości”, który znajduje się w systemie multimedialnym w ustawieniach>pojazd>otwórz/zamknij. Jest to opisane na stronie 190 w instrukcji obsługi GLC 2023. Poinformuje Cię również, na ile tygodni jest to dobre, gdy to włączysz. Zrób to tylko wtedy, gdy na początek masz pełny/normalny poziom naładowania. Mam nadzieję, że to pomoże.
 
Nie podoba mi się brzmienie słowa "przedłużony"... Kiedy miałem na nim 300 mil, samochód nie chciał odpalić, ale po godzinie się udało. Oddałem dziś swój samochód do serwisu MB i będą go monitorować przez 5 dni. Podejrzewają, że coś powoduje rozładowywanie się akumulatora, muszą znaleźć winowajcę.
Jeśli ma akumulator 48 V, to ma to wpływ na dodatkową pompę chłodzenia, która pracuje długo po zatrzymaniu silnika. Mercedes wie o tym i wkrótce pojawi się poprawka oprogramowania. Tymczasowym rozwiązaniem jest zablokowanie samochodu jak zwykle, pozostawienie go na 20 minut, a następnie odblokowanie i ponowne zablokowanie bez otwierania drzwi itp. To podobno przerywa sekwencję pracy pompy.
 
Mieliśmy ten sam problem. Wiemy już, że samochód nieustannie szuka breloka i to rozładowuje akumulator. Więc w domu w garażu nie zamykamy samochodu. A akumulator by się rozładował. Dealer powiedział nam, żeby zamykać go za każdym razem, gdy nie jesteśmy w samochodzie. Wydaje się, że teraz jest lepiej. 🤷
 
Już od 4 dni bez problemów. Żadnych wiadomości, nic nawet nie sugeruje, że mam słabą lub umierającą baterię. Moja bateria nigdy się nie rozładowała. No cóż, żeby było jasne, żadna z baterii się nie rozładowała. Została przeprowadzona aktualizacja oprogramowania 16 modułów.
Wygląda na to, że są aktualizacje GLC, aby rozwiązać te problemy z modułami sterującymi. To wszystko, co udało mi się dowiedzieć.
Zobaczymy więc, czy to rozwiązało problem. Czasami zamykam samochód w garażu, ale najczęściej tego nie robię. Zdecydowanie nie chcę się martwić, że niezamknięty samochód rozładuje moją baterię, to byłaby dla mnie poważna wada samochodu producenta.
Jeśli to jest problem z twoim samochodem, zdecydowanie kazałbym to naprawić w salonie. Nie przyjąłbym odmowy. Tylko moje dwa grosze. Dzięki za informację zwrotną.
 
Albo MB zaktualizowało swoje oprogramowanie, albo może samochód zaczyna Cię poznawać :)
Ale podobnie, zwykle nie zamykam go w garażu, chyba że potrę klamkę pilotem w kieszeni. Były chwile, kiedy wyświetlał się komunikat "częściowo naładowany", ale ignoruję go.
 
Albo MB zaktualizowało swoje oprogramowanie, albo może samochód zaczyna cię poznawać :)
Ale podobnie, zwykle nie zamykam go w garażu, chyba że potrę klamkę z pilotem w kieszeni. Były chwile, kiedy mówił "częściowo naładowany", ale ignoruję to.
Tydzień po zakupie nowego samochodu otrzymałem komunikat o słabej baterii 12 V. Zignorowałem to i po prostu jeździłem samochodem tak, jak napisano w wiadomości. Wszystko było w porządku przez około tydzień, wtedy utknąłem. Uwięziony. I wtedy otrzymałem wiele komunikatów ostrzegawczych. . Zabrałem go do serwisu. Zrobili aktualizację modułu zapłonu, 2 tygodnie później zdarzyło się to ponownie, a samochód miał w tym momencie 600 mil przebiegu. Zaczynałem czuć się trochę nieswojo z powodu niezawodności i pozostawania uwięzionym z rodziną i przyjaciółmi. Wyjaśniłem to producentowi przez telefon, a także serwisowi. Serwisy muszą postępować zgodnie z sugestiami producenta w ramach procesu rozwiązywania problemów. Ale mam nadzieję, że nie będziesz miał tego problemu i po prostu przejedziesz samochodem dobrą odległość. Naładuje wszystko. Akumulator 12 V znajduje się z tyłu obok koła zapasowego, a akumulator litowy znajduje się pod filtrem kabinowym. To ogniwo litowe 48 V i cię usmaży! Powodzenia
 
W moim poprzednim poście miałem zaktualizowane oprogramowanie modułu zapłonu. To właśnie producent powiedział dealerowi, żeby zrobił. Dealer musi postępować zgodnie z tym, co mówi producent. 14 dni później miałem te same błędy z wieloma ostrzeżeniami, a samochód mnie zostawił. Na szczęście byłem w domu w Boże Narodzenie. Z powrotem do dealera, kolejny telefon do producenta, aby udokumentować wszystkie te problemy. Trzy dni później i wykonano 16 aktualizacji oprogramowania modułu. Do dnia dzisiejszego, 13 stycznia 2024 r., działa bez zarzutu. Ale zawsze działał bardzo dobrze. To jest uruchamianie; to był główny problem, z tą myślą w mojej głowie. Czy tym razem odpali!
Jeśli nie masz nic przeciwko udostępnieniu daty producenta. Znajduje się na słupku drzwi po stronie kierowcy. Mój to produkcja z 9/23.
Czytałem w jednym z moich bardzo głębokich zanurzeń w ten problem, że była partia późniejszych .23, które miały problemy z oprogramowaniem od producenta. Mam nadzieję, że to pomoże.
 
Mam ten sam problem z moim 3-miesięcznym GLC 300 z 2023 roku. Zapaliła się kontrolka silnika i aplikacja nie chciała się uruchomić. Muszę wychodzić na zewnątrz w zimnej temperaturze -30°C, żeby uruchomić pojazd. Zabrałem go do MB i powiedzieli mi, że bateria się rozładowuje z powodu zimnej pogody i cała elektronika zużywa baterię, a ja muszę jeździć co najmniej 50 tys. każdego dnia, żeby utrzymać baterię na poziomie ponad 70% zgodnie z ich instrukcją. Po kilku dniach kontrolka silnika zapaliła się ponownie, co mnie trochę sfrustrowało, ponieważ nie mają zdalnego uruchamiania. Mam nadzieję, że wkrótce znajdą na to rozwiązanie.
 
Mam ten sam problem z moim nowym GLC 300 z 2023 roku, niski poziom naładowania akumulatora i zapaliła się kontrolka silnika, pojechałem do dealera i poinformowano mnie, że poziom naładowania akumulatora jest niski i naładowali go, mówiąc, że w zimne dni trzeba jeździć, aby utrzymać poziom naładowania akumulatora powyżej 70%, przejechałem co najmniej 50 km, a kontrolka silnika nadal się świeci, poczułem się trochę sfrustrowany, ponieważ w pogodzie w Albercie muszę wychodzić na zewnątrz i uruchamiać swój pojazd, ponieważ jeśli kontrolka silnika się świeci, pojazd nie uruchomi się za pomocą aplikacji. MB nie ma na to rozwiązania.
 
Cześć wszystkim, jak powiedziałem w moim poprzednim poście #22, jeśli zamierzasz zostawić samochód zaparkowany na dłużej niż kilka dni, zostaw go w trybie "czuwania". Stwierdziłem, że to pozwala uniknąć tych problemów elektrycznych.
 
Hej chłopaki, jak mówiłem w moim poprzednim poście #22, jeśli zamierzacie zostawić samochód zaparkowany na dłużej niż kilka dni, zostawcie go w trybie "czuwania". Stwierdziłem, że to pozwala uniknąć tych problemów elektrycznych.
Posiadając różne klasy Mercedes Benz od lat 90-tych, elektryka zawsze była pewnym problemem. Nie wiem, jak dobrze Mercedes ogólnie by się sprzedawał, gdyby wszystkie elementy elektryczne i okablowanie zostały wykonane przy użyciu japońskich części.
 
Przejechanie X mil dziennie to prowizorka. Mercedes nie może rozwiązać problemu. Dopóki nie dojdzie do pozwu zbiorowego, księgowi będą się ociągać. Akumulator powinien być w stanie wytrzymać kilka miesięcy bez problemu. Zostaw go na lotnisku na tydzień lub dłużej i miej nadzieję. Trzymam ładowarkę litową w samochodzie. Mój gość po numerze 2 dzisiaj, kup numer 3, złożę pozew. Już otworzyłem sprawę. Radzę to również wszystkim.
 
Cześć wszystkim. Ten sam problem z GLC mojej żony z 2023 roku. W grudniu, kilka miesięcy po tym, jak go kupiliśmy, wentylator silnika zaczął działać, gdy samochód był wyłączony, wyrzucał kontrolki błędów, kontrolkę silnika itp. Zabrałem go do serwisu i zatrzymali go na około dwa tygodnie. Zrobili kilka aktualizacji i wszystko było dobrze do wczoraj i teraz mamy problem z akumulatorem 12V. Dziś z powrotem w serwisie. Czy problemy ludzi są rozwiązywane, czy po prostu mają dość narzekania? Mówiąc o narzekaniu, spojrzałem na stronę internetową NHTSA i pomyślałem, że zarejestrowanych będzie więcej skarg? Zachęcam do rejestrowania tam skarg. Może to wywrzeć presję na MB, aby zajęło się tymi problemami.
 
Spójrz na inny wątek „2023 GLC 12V bateria słaba”, aby uzyskać więcej informacji na temat tego problemu. W zeszłym tygodniu mój dealer przeprogramował wszystkie moduły drzwi i jak dotąd wygląda na to, że rozwiązało to problem. Mam woltomierz podłączony do gniazda 12 V w przestrzeni na nogi pasażera i odczyty wyglądają bardziej normalnie niż wcześniej. Również kiedy przełączam go w tryb czuwania, pokazuje, że bateria wytrzyma od 8 do 10 tygodni (w trybie czuwania).
 
21 - 40 of 90 Posts