Mercedes GLC Forum banner
41 - 60 of 90 Posts
Tak, jak gniazdo zapalniczki, bliźniacze do tego w bagażniku. Po stronie pasażera, schowane pod spodem deski rozdzielczej, między konsolą a drzwiami schowka. Zobacz stronę 123 w instrukcji obsługi z 2023 roku.
 
Miałem problem z kontrolką silnika i przeprowadzili aktualizację oprogramowania dla akumulatora 48 V, aby to naprawić. Zostało to naprawione w lutym 2024 roku dla mojego nowego GLC z 2023 roku.
Dziś, 15 kwietnia, kiedy jechałem do domu, nagle zobaczyłem znak ostrzegawczy informujący, że cofanie nie jest możliwe - wymagane są usługi, podczas gdy jechałem do przodu.
Zatrzymałem samochód i jechałem dalej przez mniej niż minutę i pojawił się ten sam komunikat!!! Więc pojechałem do Mercedes Heritage. Po godzinach czekania chcieli, żebym zostawił samochód na noc na wszelki wypadek...
Ale nie jestem pewien: co to znaczy?
Ale wszyscy skończyli na dziś, a moje opcje były ograniczone, więc zostawiłem tam samochód, ale kiedy pojawił się ten znak "cofanie niemożliwe, wymagane usługi", mój samochód nie mógł jechać do przodu; czułem się tak, jakby Mercedes sam włączał hamulec.
Zmniejszył moją prędkość z 60 km/h do 20 km/h siłą i nie mogłem nawet zwiększyć prędkości, jeśli chciałem.
To przerażające...
 
Miałem serwis B w zeszłym tygodniu. Zgłosiłem 4 alerty dotyczące baterii od czasu ostatniej nowej baterii. Diagnostyka nie wykazała niczego nieprawidłowego, ale wymienili baterię (oryginalną i teraz 3 wymiany). Żadnej głębszej diagnostyki, która była obiecana 2 baterie temu.
Brak ostrzeżeń w ciągu ostatnich 3 miesięcy z 3. baterią i 4. bateria ok od 5 dni.
Nadal uważam, że to głębszy problem elektroniczny, ale byli gotowi włożyć nowe baterie, więc myślę, że jest dobrze, dopóki/chyba że zacznie ponownie ostrzegać/rozładowywać się. Nadal twierdzą, że nie ma żadnych technicznych alertów dotyczących tego problemu.
Dostałem do użycia EQB jako samochód zastępczy.
Czy jest to teraz całkowicie rozwiązane dla ciebie? Ponadto, jak działają te samochody zastępcze? Czy jest to objęte tylko przez MB czy przez twoje ubezpieczenie?
 
Mój samochód jest zupełnie nowy, GLC 300 AWD z 2023 roku, ma zaledwie miesiąc i moja aplikacja pokazuje niski poziom akumulatora 12V. Dlaczego tak jest? Uwielbiam swój samochód, ale jestem rozczarowany, że mój nowy samochód ma problemy z akumulatorem...
Mam ten sam problem z moim Mercedesem GLC300 z 2019 roku od 4,5 roku. Dealerzy, trzeba jeździć samochodem na dłuższe dystanse przynajmniej raz w tygodniu.
Odłącz Bluetooth i używaj pojazdu przez co najmniej 20 km łącznie co najmniej dwa razy w tygodniu, u mnie nie ma problemów. Za każdym razem, gdy aktywuję Bluetooth, bateria się rozładowuje. Podejrzewam, że samochód nieustannie komunikuje się z Mercedesem i Twoim telefonem komórkowym. Stąd pobór prądu z akumulatora.

Padman
 
To mogło być wcześniej omawiane lub nie. Jeśli tak, proszę o wybaczenie. Właśnie kupiłem nowego GLC zbudowanego w listopadzie 23 roku.
Wiele samochodów i motocykli temu temu nauczyłem się, aby zawsze podłączać każdy nowy pojazd do ładowarki. Nowe akumulatory otrzymują płyn od producenta i nie są w pełni naładowane. Następnie są umieszczane w nowej konstrukcji bez wcześniejszego naładowania do pełnej pojemności. Następnie częściowo naładowany akumulator jest używany co najwyżej kilka razy, zanim zostanie sprzedany klientom kilka miesięcy później. Żadne z tego nie jest dobre dla żadnego akumulatora.

Kiedy kupiłem mojego GLC i pojechałem do domu, akumulator AGM o pojemności 80 Ah wskazywał mniej niż 20% naładowania. Ładowanie zajęło prawie 2 dni przy 1,3 A... zróbcie obliczenia. Więc mój fabrycznie nowy akumulator 80 Ah jest teraz w pełni naładowany do około 60 Ah. Wyobraźcie sobie tylko spustoszenie, jakie rozładowane akumulatory powodują w złożonej elektronice. Powodzenia w rozwiązywaniu problemów spowodowanych nieprawidłowo konserwowanym akumulatorem. Byłem tam, zrobiłem to. Kup dobrą "inteligentną ładowarkę" i podłączaj do niej każdy nowy akumulator, który kupujesz, a następnie podłączaj ją kilka razy w roku w celu doładowania.
 
Miałem ten sam problem z otrzymywaniem komunikatów, że bateria jest krytyczna. Problemem nie była bateria, ale okazało się, że jeden z kontrolerów w przednich drzwiach po stronie kierowcy pozostał aktywny. Spowodowało to również konieczność zresetowania innych kontrolerów, ze względu na włączanie się świateł podczas jazdy w nocy. Lub światła drogowe włączały się automatycznie, „oślepiając” nadjeżdżający ruch. Garaż zatrzymał samochód na nieco ponad tydzień, przeprowadzając diagnostykę, która: - potwierdziła, że ​​problem nie dotyczył akumulatora - wymagana była aktualizacja oprogramowania - wadliwy kontroler wymagał wymiany - pełny reset elektroniki samochodu. Chociaż od tego czasu nie miałem problemu, jestem ostrożny i nadal obserwuję zachowanie samochodu.
 
Zgodnie z poniższym linkiem hybrydowy GLC nie ma alternatora i ładuje akumulator podczas toczenia się lub zwalniania.

Kilka razy odbyliśmy długie podróże autostradą (8 godzin +) używając tempomatu przez prawie cały czas i następnego dnia otrzymaliśmy ostrzeżenie o niskim napięciu akumulatora.

Zakładam, że podczas tych podróży nie tocimy się/zwalniamy wystarczająco, aby naładować akumulator (?)
 
Czy jest to dla ciebie całkowicie rozwiązane? Ponadto, jak działają te samochody zastępcze? Czy jest to objęte tylko przez MB, czy przez twoje ubezpieczenie?
W końcu wypróbowali aktualizacje oprogramowania, które wydawały się w porządku przez 3 miesiące, a następnie ostrzeżenia o akumulatorze 12 V pojawiły się może 4 razy w ciągu roku. Nic złego, dopóki wczoraj nie znalazłem całkowicie martwego GLC300 - bez ostrzeżeń. Użyłem pilota, aby ręcznie otworzyć drzwi/maskę. Spróbuję dziś uruchomić lub odholować. Jedyną nową rzeczą było pozornie losowe ostrzeżenie hamulca postojowego X 2 w ciągu 6 tygodni - nie wydawało się to związane z tą ostatnią całkowitą awarią. To będzie 6 wizyta, 4 akumulatory i liczenie (z aktualnie martwym samochodem)
 
Mam GLC-300 z 2021 roku. Moje problemy z akumulatorem zaczęły się kilka miesięcy po zakupie. Ten problem jest bardzo powtarzalny, a samochód był w serwisie kilka razy w 2022, 2023 i 2024 roku. Zmienili akumulator trzy razy. Ostatni raz w grudniu 2023 roku, a w listopadzie 2024 roku problem zaczął się powtarzać.

Mimo że przypadek każdego z nas może być inny, zmagam się z tym i dokumentuję to od dwóch lat. Nigdy nie miałem problemu z uruchomieniem samochodu, jednak otrzymuję ostrzeżenie o niskim poziomie naładowania akumulatora, jeśli nie jeżdżę samochodem przez co najmniej „20 minut” każdego dnia. Jak to?

Przeprowadziłem się bliżej biura około 3-4 miesięcy po zakupie samochodu. W ciągu tych 3-4 miesięcy nie miałem żadnych problemów. Moja codzienna trasa wynosiła 13 mil, 15-20 minut w każdą stronę. Kiedy się przeprowadziłem, moja trasa została skrócona do 3 mil, 5-7 minut w każdą stronę. Wtedy zaczął się problem.

Nie jeżdżę dużo, nigdzie nie jeżdżę i codziennie wracam do domu na lunch, dlatego jeżdżę średnio 9-10 mil dziennie, wliczając w to postoje w sklepie spożywczym po drodze.

Jeśli nie odbiegnę od mojej normalnej rutyny jazdy, DOKŁADNIE trzeciego dnia w aplikacji i na desce rozdzielczej pojawi się komunikat o niskim poziomie naładowania akumulatora po uruchomieniu pojazdu. Następnie muszę jechać samochodem przez co najmniej 20 minut, aby to rozwiązać, a następnie dokładnie po 3 dniach pojawi się ponownie, jeśli nie jeździłem WYMAGANYCH 20 minut.

Zdokumentowałem to, zrobiłem zdjęcia komunikatu na desce rozdzielczej i czasu... Przesłałem to do dealera.
Przez pierwsze kilka razy, kiedy poszedłem, nie mogli znaleźć żadnych problemów. Potem zdałem sobie sprawę, że prawdopodobnie byłem w cyklu 3-dniowym i musiałem przywieźć samochód, gdy komunikat miał się faktycznie pojawić, aby mechanik zobaczył komunikat na desce rozdzielczej, gdy uruchomi samochód.

Kiedy już przywiozłem samochód, gdy miał się pojawić komunikat, mieli samochód przez tydzień, próbując rozwiązać problem.

Ich rozwiązanie: Wymień akumulator
Ich powód: Klient nie jeździ samochodem wystarczająco często. Jeśli rocznie przejedzie się mniej niż 10 000 mil, akumulator ulegnie uszkodzeniu i utraci gwarancję... :rolleyes:

Jeżdżę codziennie do pracy, codziennie wracam do domu na lunch, samochód nie stoi przez długi czas bezczynnie, chyba że w weekend postanowię nie wychodzić z domu. Przejeżdżam średnio 7000 mil rocznie. Ich wyjaśnienie nie miało sensu. A co z wszystkimi samochodami stojącymi na parkingu? Czy są uruchamiane, czy też jeżdżą tymi pojazdami przez 20 minut dziennie?

Poprosiłem o to na piśmie od Mercedesa, ale dealer nigdy mi tego nie wysłał. Mogę to mieć na bilecie serwisowym i w e-mailu.

Ostatnim razem, gdy wymienili akumulator (grudzień 2023 r.), pomyślałem, że problem został rozwiązany, ale podobnie, w ciągu kilku tygodni (styczeń 2024 r.) wróciłem z tym samym problemem, ale tym razem zobaczyłem wilgoć w obudowie tylnych świateł. Wymienili tylne światło, a problemy z ładowaniem zniknęły do listopada 2024 r. Myślałem, że to koniec problemu, dopóki niedawno komunikat nie zaczął się ponownie pojawiać.

W przeciwieństwie do niektórych innych użytkowników, nigdy nie miałem problemu z uruchomieniem samochodu. Zawsze uruchamia się bez problemu, jednak po pojawieniu się tego komunikatu WSZYSTKIE funkcje zdalne aplikacji są wyłączone. Zimą to denerwujące i zapłaciłem za usługi MercedesMe, których nie mogłem używać. MB stał się sprytny i postanowił pobierać od swoich klientów roczną opłatę za możliwość zdalnego uruchamiania samochodu. Nie pamiętam ostatniego samochodu, który posiadałem w ciągu ostatnich 20 lat, którego nie mógłbym uruchomić zdalnie za pomocą pilota.

Teraz mam zaplanowany powrót do dealera z powodu tego ciągłego problemu z akumulatorem. Wydaje się, że jest tu pewien schemat i dzieje się więcej, niż MB chce przyznać.

Większość z was wydaje się mieć ten problem dopiero krótko po zakupie pojazdu, w którym to przypadku przyczyną mogło być długie stanie samochodu na parkingu. Jednak osoby, które rutynowo mają ten problem, powinny monitorować czas jazdy samochodem i przejechane mile między każdym pojawieniem się komunikatu w podobny sposób, jak ja.

Podejrzewam, że wasze wyniki są prawdopodobnie podobne do moich (założę się, że każdy z modelem 2021 będzie miał dokładnie taki sam wynik jak ja, jeśli jeździ mniej niż 20 minut dziennie. Uważam, że właściciele z tym problemem powinni połączyć siły w pozwie zbiorowym. Zmagam się z tym od 2021 roku i w poniedziałek wracam do dealera z tym samym cholernym problemem.

Sprzedawcy dealera wciąż dzwonią, próbując namówić mnie na wymianę... :ROFLMAO:

Serio, chociaż uwielbiam ten samochód, czy naprawdę myślą, że kupię kolejnego MB po tym, jak od roku, w którym go kupiłem, zmagam się z problemami z akumulatorem? Jak powiedziałem, nie jeżdżę dużo (2021 z przebiegiem zaledwie 28 tys. mil), ale to nie powinno powodować problemów z akumulatorem, jeśli jeżdżę samochodem codziennie, niezależnie od tego, jak daleko lub jak długo.

YMMV
 
Właśnie zrobiłem wyszukiwanie i ktoś już złożył pozew zbiorowy w USA w tej właśnie sprawie. Nie jesteśmy sami. Nie jestem jeszcze pewien statusu, ale chciałem podzielić się szczegółami.

Jones et al. v. Mercedes-Benz USA, LLC et al.
Złożono: 1 lipca 2022 ◆§ 1:22-cv-02628

Proponowany pozew zbiorowy twierdzi, że niektóre pojazdy Mercedes-Benz wyprodukowane w latach 2004-2022 cierpią na wadę, która może powodować szybkie rozładowywanie się akumulatora.
 
41 - 60 of 90 Posts