Mercedes GLC Forum banner

Storing. Zie handleiding (afbeelding van een veer?)

59K views 22 replies 9 participants last post by  m.khoshkalamm  
#1 ·
Daar was ik bezig met mijn eigen zaken en reed ik langs en er verscheen een groot geel ding op het lcd-scherm van mijn bestuurder.

Storing Zie handleiding

Ik weet dat iemand hier dit al eerder heeft gezien. De auto reed nog steeds goed. Ik ben gestopt en heb opnieuw opgestart (uit en weer aan), maar het kwam steeds terug. Oh, ik heb ook de vering verlaagd en verhoogd - ik heb ABC. Geen succes.

Ik heb een foto bijgevoegd die ik heb gemaakt..

Ideeën? Trouwens, ik heb de handleiding gecontroleerd, maar ik kan dit symbool, dat er voor mij uitziet als een veer, niet vinden, mijn eerste gedachte was een spiraal.

Bedankt,
Graham
 

Attachments

#2 · (Edited)
Mijn beste gok is dat een van de sensoren voor de ABC een waarde buiten het bereik heeft geretourneerd waar de computer niet blij mee is. Ik denk niet dat het de eigenlijke compressoreenheid is, aangezien die het zijprofiel van een sedan weergeeft als het misgaat. Je zou kunnen proberen op de "i"-knop bij de achteruitkijkspiegel te drukken. Daarmee word je verbonden met de Helpdesk, die naar ik aanneem over beperkte telematica beschikt en mogelijk de fout kan opsporen. Het is veel waarschijnlijker dat ze je gewoon zullen vertellen contact op te nemen met je dealer, die je zal inboeken voor een sessie op hun Star-diagnosemachine om de foutcodes uit te lezen. Een software-update is het eerste plan van aanpak om te zien of de foutcodes blijven bestaan. Het is een rolling update, dus het zal ook andere fouten corrigeren waarvan je waarschijnlijk niet eens wist dat je ze had. Omdat het slechts een amberkleurige storing is, zal er niets ergs gebeuren - tot het wel gebeurt! :surprise: :wink2: Een diepere reset vindt plaats na 4 uur niet-gebruik. Mijn COMAND-scherm werd leeg (nee, ik heb niet per ongeluk op de Standby-knop gedrukt), waarna ik te horen kreeg dat de snelheidslimietherkenning niet langer beschikbaar was en de gevreesde amberkleurige storing zonder zelfs maar een pictogram op het dashboard verscheen. Een simpele aan/uit-reset zou het niet oplossen, maar toen kwam het gewoon goed van de ene op de andere nacht en het is sindsdien niet meer gebeurd.
 
#3 ·
Ik ben er vrij zeker van dat je op de goede weg zit en dat het een veersysteemprobleem is. Ik heb iets soortgelijks gezien, hoewel niet precies hetzelfde, want het leek meer op een schokdemperfoto van een ander merk, misschien een BMW.
 
#4 ·
Bedankt voor de antwoorden. Natuurlijk hoop ik dat het weggaat en nooit meer verschijnt. Ik zal echter het advies opvolgen om op de "i"-knop te drukken als het wel weer verschijnt. Dan als laatste redmiddel terug naar de dealer om het te laten upgraden.
Dit soort dingen irriteren me altijd, mijn eerste gedachte is altijd: "waarom kun je me niet gewoon precies vertellen wat er mis is in het bericht" (in plaats van me te vertellen dat ik in het boek moet kijken). Maar ik denk dat het wel eens een van de honderd dingen zou kunnen zijn..

Nogmaals bedankt..
Graham
 
#6 ·
Het klinkt er zeker naar dat er veel theater wordt opgevoerd om de indruk te wekken dat hun klantenservice "het beste of niets" zou moeten zijn. Ik ben er zeker van dat de ervaringen van anderen je in staat hebben gesteld je verwachtingen voldoende laag te stellen om niet teleurgesteld te worden. Waarom druk je niet even op die "moersleutelknop", gewoon om ons te vermaken door de uitkomst te vertellen. Ik durf te wedden dat de verzonden diagnostische informatie niet meer is dan wat je al in je handtekening hier hebt gezet, maar als je het bericht op je scherm ziet verschijnen, kun je je niet onttrekken aan het mentale beeld van lederhosen dragende technici met snorren in Stuttgart die koortsachtig de gegevens van je auto analyseren om je een passend antwoord te geven.
 
#8 ·
Ik dacht dat ik jullie allemaal even op de hoogte zou brengen. Ik heb vanmorgen op de "moersleutelknop" gedrukt, die bijna meteen werd beantwoord. De persoon die de telefoon opnam, vroeg me mijn gegevens te bevestigen en vroeg wat het probleem was. Ze hadden al details over waar ik was, enz. "Ik zie dat u vrij dicht bij uw huisadres bent, kunt u daar veilig terugrijden?" Wat ik kon en wat ik deed.

Ik kreeg een vervolg-sms, een telefoontje van Mercedes waarin me werd verteld wanneer ze er zouden zijn, en de monteur belde ook om me precies te vertellen wanneer hij er zou zijn. Absoluut perfecte MB, goed gedaan!

De wegenwacht kwam naar mijn huis, hij besteedde ongeveer een uur en vertelde me uiteindelijk dat er een "fout in het rechter achterste veerklep" was. Ik moet wel naar de dealer, maar ze hebben me de fout gemaild, dus ik heb een mooi klein rapport, dat ik mee kan nemen..

De wegenwacht zei dat, aangezien het via hen was gemeld en er een probleem is, ik snel gezien moet worden. Klinkt alsof ik door mijn huisarts word doorverwezen naar een specialist :)

Ik heb te horen gekregen dat ik niet harder dan 50 mph mag rijden, maar om eerlijk te zijn, er zijn geen duidelijke tekenen van een fout. Ik heb wel het gevoel dat ik heel goed ben behandeld... Hoera!

Dus, eer aan wie eer toekomt...

Graham
 
#9 ·
Och jee. De auto ging gisteren naar binnen om de klep te laten vervangen. Ik heb een leenauto, een GLA.

Hoe dan ook, Mercedes belde me op en vertelde me dat ze het onderdeel niet hebben en geen enkele andere dealer in het VK ook. Hmmm. Moet uit Duitsland komen. Komt op zijn vroegst dinsdag aan. Dus ik zit tot die tijd met een GLA, wat niet zo erg is, ik geef duidelijk de voorkeur aan mijn GLC.

Om het nog erger te maken, haal ik woensdag een caravan op uit Bristol. Dus, de mijne van Londen naar Bristol slepen en de nieuwe terug slepen. GLA heeft geen trekhaak en zou hem toch niet trekken.
"We kunnen er niets aan doen, meneer, we hebben dat onderdeel niet"

Zondagavond bestelde ik 3 flessen siroop met smaak (irrelevant, ik weet het), maar het kwam de volgende ochtend aan. Waarom duurt het 3 dagen voordat een klep van Mercedes aankomt :-(

Natuurlijk heeft Mercedes niets geschikts met een trekhaak. 1e wereldprobleem, dat weet ik, maar verdomd onhandig en een beetje stressvol... Ik moet misschien mijn toevlucht nemen tot een glas Prosseco en mezelf opvrolijken met een zelfbruiner en wat tanden bleken. (Ik kom uit Essex, zie je - obsv..).
 
#10 ·
Nou, ik ga naar de voet van onze trap.....

Mercedes heeft mijn auto vanwege een klep op de ABC die ondeugend is. Moest een paar dagen wachten tot het onderdeel uit Duitsland arriveerde. Ze hebben dat vervangen en gemerkt dat er ook een nieuwe balg nodig is?. (Ik heb de auto morgen nodig om mijn caravan te trekken)

Ik was kalm. Nu ben ik woedend :)
Waarom hebben ze het niet eerder opgemerkt? Ik weet waarom, omdat ze niet eens naar de auto hebben gekeken, ze hebben gewoon het Mercedes assistance diagnose rapport gelezen en de meeste tijd van een week niets gedaan, behalve een onderdeel uit Duitsland bestellen. Toen ze het vandaag wilden monteren, zagen ze het andere probleem...

Ik zou morgen om 07:00 uur naar Bristol vertrekken, nu moet ik enkele uren uitstellen #ongemakkelijk

Trouwens, een interessant ding over Mercedes Me is dat mijn app me elke keer vertelt wanneer ze de auto ontgrendelen. Dus toen de auto bewoog, was de kofferbak open en ook de ramen om 10:00 uur vanochtend dacht ik, hurra, ze gaan het repareren en mijn plannen voor morgen komen goed. Wat een dwaas ben ik geweest haha

Laten we hopen dat morgen gebeurt, ik haal mijn nieuwe caravan op en ruil mijn bestaande in..

Graham
 
#11 ·
Even een korte update..

Helaas heb ik de auto opgehaald en ongeveer 5 mijl later krijg ik weer dezelfde melding...

Weet iemand of ik garantie werk kan laten uitvoeren en bij een Mercedes dealer, niet alleen degene waar ik hem gekocht heb? Ik heb een andere dealer dichter bij mijn werk dan waar ik woon en het zal makkelijker voor me zijn..

Bedankt,
Graham
 
#14 ·
Unfortunately I picked the car up and about 5 miles later I've got the same message again...
Aaaargh! Talk about snatching defeat from the jaws of victory :crying: I wonder if they even bothered to do a road test after changing the valve and bellows. I hope you still managed to get your old caravan delivered and collect the new one. As Phil says, any Stealer in the UK (and probably Europe) will be happy to carry out warranty work for you. As they all act as agents for Mercedes-Benz, it is simply a matter of them claiming the money back.
 
#15 ·
Bedankt... Het schoot door mijn hoofd dat ze misschien helemaal niets hadden gedaan. Dus toen ik thuiskwam, besloot ik mijn dashcam-beelden te bekijken. De s0ds hadden hem losgekoppeld en niet eens de moeite genomen om hem weer aan te sluiten. Ik weet dat iemand tegen me zal schreeuwen en me ongetwijfeld van het forum zal verbannen, maar ik heb ook ÂŁ10 betaald om hem door hen te laten waxen. Eerlijk gezegd had ik toen zo'n haast, maar toen ik keek, was hij bijna vuiler dan toen ik aankwam. Ik kon zien dat ze hem hadden schoongemaakt, maar misschien voordat ze eraan begonnen... Nou, dat zal ik niet meer doen en ik moet meer aandacht besteden aan die "forumleden" die het beter weten. Hoe dan ook, ik begin opnieuw met een andere dealer en kijk wat ze bedenken.
 
#17 ·
+1
Als je de vlekkerige kinderen met vuile vodden had gezien die dealers soms gebruiken om de auto's schoon te maken, had je dat niet gedaan. Ik maak mijn auto's altijd schoon voordat ze naar het werk gaan, omdat ze een "beschermend" zeil over de vleugels gooien om aan de motor te werken en die krassen als de auto vuil is. Ik zorg er ook voor dat er met grote letters op het werkblad staat: "MAG NIET GEWASSEN WORDEN". Dat doet altijd wenkbrauwen optrekken. :smile2:
 
#18 ·
Even ter afsluiting van dit bericht met een laatste update (een beetje laat, ik weet het)
Uiteindelijk ben ik toch weer naar dezelfde dealer gegaan, omdat het voor mij beter uitpakte. Ze hadden mijn GLC een week lang - had een mooie E-klasse om in te rijden. Ze moesten hem "strippen" omdat er een bedradingsprobleem was. Hoe dan ook, ik heb hem teruggekregen en sindsdien gedraagt hij zich netjes.
Ze hebben hem opnieuw schoongemaakt, omdat ik vergeten was te zeggen dat ze dat niet moesten doen. Nogmaals, hij was waarschijnlijk vuiler dan toen hij erin ging.

Om eerlijk te zijn, hoewel het even duurde, hebben ze het wel gerepareerd.
Graham
 
#23 ·
Daar was ik mijn eigen zaken aan het doen en reed ik langs en er verscheen een groot geel ding op het lcd-scherm van mijn bestuurder

Storing Zie handleiding

Ik weet dat iemand hier dit al eerder heeft gezien. De auto reed nog steeds oké. Ik stopte en "herstartte" (zette hem uit en weer aan), maar het kwam nog steeds terug. Oh, ik heb ook de vering verlaagd en verhoogd - ik heb ABC. Geen succes.

Ik heb een foto bijgevoegd die ik heb gemaakt..

Ideeën? Trouwens, ik heb de handleiding gecontroleerd, maar ik kan dit symbool, dat er voor mij uitziet als een veer, niet vinden, mijn eerste gedachte was een spiraal.

Bedankt,
Graham
Heb je het gerepareerd?
Wat was het probleem?